۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۲۵۲۹۲
همزمان با سالروز شهادت امام رئوف؛

آسمان و زمین در عزای ثامن الحجج اشک ماتم ریخت

آسمان و زمین در عزای ثامن الحجج اشک ماتم ریخت
همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مشهد و حرم مطهر رضوی غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شهادت امام رضا(ع) مردم عزادار با تشرف به حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند و مشهد و بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) غرق در عزا و ماتم شد.

بنابراین گزارش حرم دستجات عزاداری و مردم ولایت مدار از نقاط مختلف کشور و جهان اسلام در سالروز شهادت ثامن الحجج(ع) خود را به شهر امام مهربانی ها رسانده تا در این روز در جوار بارگاه مطهر ولی نعمت خود عرض ارادت کرده و خود را سرباز و ادامه دهنده راه امام همام اعلام کنند.

این گزارش می افزاید از آغازین ساعات امروز دستجات عزاداری در خیابان های منتهی به حرم مطهر حضور یافته و با سینه زنی، زنجیرزنی، مداحی و مرثیه سرایی به عزاداری پرداختند.

زن و مرد، پیر و جوان و کودک به سمت حرم مطهر حرکت کرده و ضمن تشرف به حرم رضوی به تجدید پیمان با امام خود پرداخته و اعلام کردند که مردم مسلمان در هر شرایطی همراه و دنباله رو ولایت بوده و مشتی بر دهان کسانی که مردم را جدا از امام و ولی خود می دانند، زدند.

همچنین حرم مطهر رضوی از روزهای گذشته به ویژه از شب شهادت حضرت مملو از جمعیتی است که به عزاداری در جوار حضرت می پردازند.

گفتنی است؛ صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی میزبان خیل عظیم عاشقان ثامن الحجج(ع) است و آستان قدس رضوی نیز ویژه برنامه هایی از جمله مراسم خطبه خوانی در شب شهادت، مراسم شهادت خوانی توسط آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در صبح شهادت و مرثیه سرایی و مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) برگزار کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Australia
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
خوب بود ممنون
0
0