۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۲۹۳
فرمانده سپاه استان مرکزی:

جشنواره حضرت امام باید سالانه برگزار شود

جشنواره حضرت امام باید سالانه برگزار شود
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: از آنجا که امام خمینی(ره) یک شخصیت بین‌المللی هستند نیاز است که جشنواره حضرت امام(ره) به شکل سالانه برگزار شود.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، سردار محسن کریمی در چهارمین جلسه گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با اشاره به این جشنواره اظهار داشت: از آنجا که امام خمینی(ره) یک شخصیت بین‌المللی هستند نیاز است که جشنواره حضرت امام(ره) به شکل سالانه برگزار شود تا بتوان به عمق شخصیت امام پرداخت چراکه ملی بودن شخصیت امام کار را وسیع‌تر و گسترده‌تر می‌کند.

وی افزود: به دلیل وسعت شخصیت امام نگرانی‌هایی در خصوص پرداختن وجود دارد که لازم است موضوعاتی چون ضرورت برگزاری جشنواره، استمرار کارهای تولیدی، ارتباط جشنواره روح‌الله با ستاد کنگره و بررسی جامعه هدف به طور دقیق‌تری دیده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در راستای برگزاری جشنواره نیاز است محتوای هدفمندی در خصوص امام(ره) تهیه شود و در این مسیر از سایر ظرفیت‌های هنری استان استفاده شود.

کریمی بیان کرد: اگر بخواهیم در جشنواره امام(ره) کار عمیقی انجام دهیم باید به صورت داستانی آن را برگزار کنیم تا یک هم‌افزایی ویژه‌ای در خصوص تولید محتوای مربوط به امام اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: سیستم توزیع آثار باید به صورت هدفمند انجام شود و در این راستا می‌توان از نمایشگاه‌های ثابت و سیار نیز استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدای استان یک انگیزه ویژه به سایر هنرمندان استان برای اتکاء به توانمندی‌های خود انجام شد که نیاز است این انگیزه برای برگزاری جشنواره امام(ره) نیز ایجاد شود تا استعدادها بهتر بتوانند شکوفا شوند.

کریمی افزود: در ذیل برگزاری جشنواره امام(ره) استفاده از ظرفیت‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه یک ضرورت بوده چراکه هدف برگزاری جشنواره درگیر کردن نسل جدید و آشنا ساختن آنها با شخصیت برجسته امام خمینی(ره) است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی در ذیل کنگره، برگزاری تئاترهای خیابانی بود که در این راستا بسیاری از آحاد مردم با سیره امام و شهدا آشنا شدند، بنابراین در جشنواره نیز باید چنین ظرفیت‌هایی را به کارگیری کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: تشکیل یک تیم اندیشه‌ورز برای سوژه‌یابی جشنواره امام(ره) یک ضرورت است چراکه باید در راستای تولید محتوا یک سری سوژه‌های ناب پیدا شود و همچنین این تیم اندیشه‌ورز باید نحوه عملیاتی کردن سوژه‌ها را نیز بررسی کند.

کریمی ادامه داد: استان مرکزی ظرفیت‌های بسیاری در مجموعه‌های فرهنگی و هنری دارد که باید از آنها استفاده کرد و ما تنها از بخش خیلی کوچکی از این ظرفیت‌ها در کنگره استفاده کردیم، بنابراین استفاده از سایر ظرفیت‌ها برای شناختن سیره امام لازم و ضروری است.

وی عنوان کرد: محور تمام فعالیت‌های هنری فاخر در جشنواره، حضرت امام(ره) است چراکه یکی از مهم‌ترین برنامه های راهبردی ما در استان که به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده تشکیل موزه تخصصی حضرت امام(ره) است که تمام آثار در این موزه نگهداری می‌شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: 9 انجمن تخصصی در راستای برگزاری جشنواره امام(ره) در موضوعاتی چون هنرهای تجسمی، طراحی، نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، نقاشی خط و اینفوگرافی کار خود را آغاز کرده‌اند که از امروز کار را به شکل جدی‌تری دنبال می‌کنند.

کریمی تصریح کرد: تهیه نشریه کنگره یک اقدام انقلابی بود چراکه در کمترین فرصت بهترین محتوا ارائه شد و این نشریه می‌تواند الگویی برای کارهای دیگر باشد.

وی بیان کرد: فرمانده کل سپاه با یک نگاه کلی به نشریه کنگره آن را تایید کردند و به دلیل اینکه شخصیت ایشان علمی است، می‌توان گفت این نشریه اثر علمی مناسبی بود که تهیه شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تهیه نشریه کنگره سبب شد که داشته‌های خود را باور کنیم و این کار به این جهت اهمیت دارد که ماندگاری کنگره با آثار آن است، بنابراین برای رویش‌های بعدی آن چیزی که اهمیت دارد همین مکتوبات است.

کریمی عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب توانست به نشریه یک سمت و سوی مشخص دهد و همین منشور به دقت و پربار بودن محتوای آن بسیار کمک کرد.

وی افزود: اما نیاز است تمام بخش‌ها و برنامه‌های کنگره در سری جدید نشریه آورده شود چرا که بخشی از برنامه‌ها از جمله اجلاسیه اصلی حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند که باید به آنها پرداخته شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پرداختن به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد کنگره، پرداختن به فرماندهان و شهدای شاخص استان، پرداختن به شخصیت شهید مصطفی خمینی(ره)، اسراء و اردوگاه‌های استان نیز باید در سری بعدی نشریه دیده شود.

کریمی بیان کرد: برای امتداد مسیر نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق بیانات مقام معظم رهبری هستیم که باید توسط تیم‌های اندیشه‌ورز این تجزیه و تحلیل انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین لازم است یک نظرسنجی از آحاد مردم به ویژه دست‌اندرکاران ستاد کنگره که بیش از 1500 نفر هستند گرفته شود تا تمام نقاط قوت و ضعف شناسایی و در ادامه مسیر از نقطه نظرات استفاده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های کنگره یک سری اتفاقات ویژه که می‌توان از آنها به عنوان عنایات امام و شهدا یاد کرد انجام شده است که پرداختن به آنها در قالب ناگفته‌های کنگره یک ضرورت است.

کریمی افزود: برگزاری کنگره شهدای استان توقع مسئولان ارشد کشوری را بالا برد و برگزاری این  برنامه ملی سبب شد تا برخی از مسئولان به استان مرکزی نمره بالاتری بدهند و توانمندی‌های آن را بهتر باور کنند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت کنگره ملی شهدای استان، اسناد و اطلاعات زیادی در اختیار داریم که باید روش‌های استفاده از آنها را بررسی کنیم و نیاز است در این راستا از تمام محققان و پژوهشگران نیز استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: امروز زیرساخت‌های خوبی در راستای برگزاری کنگره شهدای استان فراهم شده که باید از آنها به طور هدفمند استفاده کنیم.

کریمی ادامه داد: در دفاع مقدس تمام تمرکز رزمندگان و نیروهای انقلابی بر این بود که تجاوز دشمن از کشور را دور کنند، بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل نبود آثار شهدا این است و دلیل دوم از بین رفتن آنها در بعضی از حوادث گوناگون است.

وی عنوان کرد: امروز باید برای پیدا کردن آثار و اطلاعات مربوط به شهدا جستجوهای زیادی انجام دهیم و این یک ضرورت است و وظیفه‌ای مهم محسوب می‌شود چراکه اینها گنج‌های انقلاب هستند و باید برای به دست آوردن آنها تلاش‌های زیادی انجام داد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تهیه نشریه کنگره به این محتوا تاکنون در استان مرکزی اتفاق نیفتاده است ولی برای ادامه آن نیز باید توسط یک تیم تخصصی این کار دنبال شود چراکه کار هنری سلیقه‌ای است و باید تخصص در کار هنری حتما ملاحظه شود.

کریمی تصریح کرد: کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در نمایشگاه کتاب که از 8 تا 13 آبان‌ماه برگزار می شود یک غرفه دارد و در این غرفه تمام محصولات دفاع مقدس و کنگره ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش طنز دفاع مقدس نیاز است یک کارگروه ویژه با حضور هنرمندان با استعداد و برجسته تشکیل شود تا به طور ویژه‌ای به طنز دفاع مقدس پرداخته شود چراکه امروز ما برای انتقال بخشی از مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید نیازمند به کارگیری این موضوع هستیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تاکنون 36 المان شهدا به برکت کنگره شهدای استان ساخته شده که بیش از 22 المان در اراک نصب شده و باقی در شهرستان‌ها نصب می‌شود و امیدواریم در طی 20 روز آینده نصب تمامی المان‌ها به پایان برسد.

کریمی عنوان کرد: مکان‌های نصب المان‌های شهدا به یک مکان گردشگری تبدیل می‌شود که این موضوع بستر این را فراهم می‌کند که سایر اتفاقاتی که در آن مکان در دفاع مقدس افتاده به همراه توضیحات المان به نسل جدید گفته شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات