۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۶۲۵۳۰۴
سفیر یمن در ایران:

اسلام دین عزت و وحدت مسلمین است نه دین خشوع در برابر دشمن

اسلام دین عزت و وحدت مسلمین است نه دین خشوع در برابر دشمن
سفیر یمن در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اسلام دین عزت و وحدت است نه دین خشوع در برابر دشمن، گفت: ملت مظلوم و مقاوم یمن به الگویی برای دیگر ملت‌ها بدل شده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، محمّد محمّد الدیلمی در چهارمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، چهره‌ها و اندیشمندان اسلامی از ۳۸ کشور جهان و مجاهدان جبهه مقاومت، جمع کثیری از مسؤولان ملی و استانی و اقشار مختلف مردم شامگاه دوشنبه در محل مرکز همایش‌های دانشگاه دامغان برگزارشد با درود و سلام بر پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) و تشکر از برگزارکنندگان چهارمین اجلاسیه مجاهدین در غربت، برگزاری این آیین را گامی مطلوب در راستای گسترش فرهنگ مقاومت عنوان کرد.

سفیر کشور یمن در جمهوری اسلامی ایران شهدا را ادامه دهندگان راه انبیا و خط جهان نامید و خاطرنشان کرد: شهدا از آغاز جنگ حق و باطل در زمان نبی مکرم اسلام (ص) این راه مقدس را برگزیدند.

محمّد الدیلمی اضافه کرد: من از سرزمین مجاهدین گمنام آمده ام، از میان مردمی که به شما مردم جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهتمامتان به مسائل مسلمانان و کشور‌های اسلامی درود می‌فرستند.

وی افزود: مردم مظلوم یمن از پنج سال گذشته وارد نبردی عزتمندانه و مجاهدت و پایداری کم نظیر در برابر دشمنان شدند، دشمنان صهیونیستی، سعودی و اماراتی؛ پنج سال است که برادران شما در یمن در محاصره هستند و می‌جنگند و با پایداری ایستاده اند، مردم یمن آنچه داشتند را برای دفاع از اسلام در طبق اخلاص گذاشتند و امروز به الگویی برای مردم منطقه و دنیا تبدیل شدند.

سفیر یمن اضافه کرد: مردم مظلوم یمن در سال‌های اخیر با رهبری حکیمانه و استمداد از دستورات قرآن کریم آگاهانه در برابر استکبار جهانی ایستادند و برای آزادی انسان و عزت اسلام می‌جنگند.

محمّد الدیلمی با بیان اینکه اسلام دین عزّت و وحدت است نه دین خشوع و سرفرود آوردن در برابر دشمنان، اضافه کرد: مردم یمن الگوی حقیقی از اسلام را ارائه دادند و امروز الگویی برای سایر ملت‌ها در مبارزه با ظلم و زیاده‌خواهی شده اند؛ آن‌ها معتقدند در برابر آزمایش الهی قرار گرفته اند و باید الگوی درخشانی را از مقاومت ارائه دهند.

سفیر کشور یمن در ایران تصریح کرد: ملت مظلوم این کشور می‌کوشند در کنار مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان، ضمن حفظ کرامت و آزادی خود و میهنشان الگویی از صلح طلبی و انسان دوستی را به جهانیان ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه از مردم ایران متشکریم که هیچ وقت ملت یمن را تنها نگذاشتند، چه در زمان جنگ و چه در راه حل‌های سیاسی، خاطرنشان کرد: ما متجاوز نیستیم بلکه از خود دفاع می‌کنیم و در این مسیر از قدرت لایزال خداوند متعال استعانت می‌طلبیم./۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات