۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۶۲۵۳۰۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بانوان مجالس روضه هفتگی برگزار کنند

بانوان مجالس روضه هفتگی برگزار کنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روضه امام حسین(ع) اعظم اذکار است، گفت: بانوان به تاسی از حضرت زهرا(س) مجالس روضه هفتگی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: خداوند متعال در روز قیامت طوری از انسان سوال می کند که انسان نتواند جواب سربالا بدهد.

وی افزود: برای مثال اگر خداوند در قیامت از انسان سوال کند چرا اهل مجاهدت و عمل صالح نبودی و اعمال ناشایست انجام دادی؟ انسان نمی‌تواند بگوید که من نمی توانستم و بسیار سخت بود! حضرت حق سوالهای بعدی را به گونه ای می پرسد که انسان مجبور به سکوت شود و ن‌تواند پاسخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در ادامه بیان داشت: یکی از سوالات خداوند این خواهد بود که آیا نمی توانستید ذهن خودتان را به یاد من معطوف کنید؟ اینجا جایی است که انسان نمی تواند پاسخ دهد و سکوت می کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید مدام اولیای الهی را یاد کند، ابراز کرد: یکی از موضوعات ذکر یاد اولیای الهی است چرا که ولایت اهل بیت(ع) بزرگ ترین نعمت الهی به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه ذکر بسیاری از مراتب فکر و اندیشه آدمی را در بر می گیرد، اظهار داشت: انسان زمانی که به چیزی فکر می‌کند در اصل در حال ذکر اوست؛ بنابراین ذکر انواع تفکر و خیال را در بر می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه روضه امام حسین(ع) اعظم اذکار است، گفت: عمیق ترین ذکر از نظر روحی زمانی است که انسان خود و مشکلاتش را فراموش کند و روضه امام حسین(ع) چنین خصوصیتی دارد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ذکر مصائب اهل بیت(ع) به برپایی عدالت جهانی سرعت می بخشد، گفت: اثر قتل ولی خدا و این همه مظلومیت ها باید خیلی زیاد باشد که خداوند با مشاهده شهادت امام حسین(ع) تحمل کرد و ملائکه را به صبوری دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند قطعا انتقام مظلومیت امام حسین(ع) را خواهد گرفت، گفت: عزادار حسینی خود را در محضر خداوند فراموش می کند و تنها عظمت و بزرگی پروردگار را می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در پذیرش دین هیچ اجباری وجود ندارد، عنوان کرد: روضه امام حسین(ع) انسان را به دینداری سوق می دهد؛ لازم است جلسات روضه به صورت هفتگی برگزار شود و تنها مختص به ایام ماه محرم و صفر نباشد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قیامت از نعمت وجود مقدس اهل بیت(ع) سوال می کند، اظهار داشت: خداوند از بزرگ ترین نعمت هایش و عزیزترین بندگانش برای هدایت انسانها گذشت تا ما انسان ها هدایت شویم؛ بانوان به تاسی از حضرت زهرا(س) مجالس روضه هفتگی برگزار کنند، در جلسات روضه اسراری وجود دارد که بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ذکر ابتدا از مذکور آغاز می شود سپس ذاکر شروع می کند، ادامه داد: اگر انسان در جلسه ای یاد امام زمان(عج) کند به طور قطع ابتدا امام او را یاد کرده است.

وی با استناد به کلام امام رضا(ع)، خاطرنشان کرد: حضرت می فرمایند: شما شیعیان شبانه روز در مقابل دیدگان ما هستید پس به دستورات پیامبراکرم(ص) و جانشینان ایشان عمل کنید؛ همچنین می فرمایند: ما هرگز نه تنها اینکه شیعیان را فراموش نمی کنیم بلکه برای آنان دعا نیز می کنیم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات