۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۶۲۵۳۱۵

برگزاری پنجمین جشنواره هنری ققنوس

برگزاری پنجمین جشنواره هنری ققنوس
 پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس با هدف الگوسازی و ترویج هنر انقلابی و حماسی در دانشگاه و به همت معاونت فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس، به همت معاونت فرهنگ‌سازی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

تفاوت اصلی این جشنواره با سایرین این است که هدف جشنواره ققنوس، کشف و حمایت از استعداد هنری دانشجویان انقلابی و ترویج روحیه انقلابی و حماسی در محیط دانشگاه است. یعنی برگزیدگان با پشتیبانی این جشنواره، می‌توانند موانع یا نیاز‌های خود را برای تولید آثار هنری  برطرف کنند.

دبیر اجرایی جشنواره ققنوس درباره موضوعات مدنظر این جشنواره می‎گوید: دانشجویان در انتخاب موضوع برای شرکت در این جشنواره آزاد هستند، اما آثاری با مضامین عدالتخواهی، آسیب شناسی مشکلات صنفی و مدیریتی در دانشگاه، آمریکا و استکبار جهانی، دفاع مقدس و شهدا، شخصیت‌های تاریخی، تحریم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی، در اولویت قرار دارند؛ همچنین مقاومت یمن، موضوع ویژه همه بخش‌های این جشنواره است.

ترابی خاطرنشان کرد: دانشجویان می‌توانند تا پایان آذرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ققنوس به نشانی تهران، خیابان طالقانی، مجتمع ۱۳ آبان، ساختمان شهید وزوایی، دفتر هنر و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ ارسال کنند. مرحله استانی جشنواره ققنوس در بهمن‌ماه ۹۸ و مرحله کشوری نیز بهار ۹۹ برگزار خواهد شد.

انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری «پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس» تهران بزرگ

همچنین در راستای اجرای این جشنواره اعضای شورای سیاستگذاری آن، با صدور احکام جداگانه‌ای از سوی دکتر حمید بالایی منصوب شدند.

حمید بالایی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره در احکامی جداگانه، مهرداد توکلی، امیر ادیبی، محمدعلی ترابی، شیما محمدی، زهرا شهرابی فراهانی، محسن جهانی، سجاد فخرایی، سیدمرتضی رضوی و سید محمد امین حسینی را به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره منصوب کرد.

بنا بر این گزارش در بخشی از متن احکام صادره اعضای این شورا آمده است:

«با عنایت به ضرورت و اهمیت بهره گیری از تجربیات و نظرات کارشناسانه و با توجه به سوابق مفید جنابعالی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجرایی؛ به موجب این حکم، به عنوان «عضو شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس» تهران بزرگ منصوب می‌شوید.»

امید است با اتکال به درگاه خداوند متعال و با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از توان و همکای مجموعه‌های دانشگاهی، فرهنگی، پنجمین دوره جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در سطح دانشگاهی تهران بزرگ به نحو شایسته برگزار گردد. توفیقات روزافزون جنابعالی را از خداوند منان خواستارم.

گفتنی است، پنجمین دوره جشنواره هنری- دانشجویی ققنوس با هدف الگوسازی و ترویج هنر انقلابی و حماسی در دانشگاه، شناسایی و معرفی استعداد‌های هنری و توانمندسازی هنرمند انقلابی، حمایت از آثار هنری دانشجویان و با تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی در ساختمان شهید وزوایی، لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز به کار کرده است./918/ت303/س

ارسال نظرات