۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۲۵۳۱۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تأکید کرد؛

ضرورت دشمن شناسی و موضع گیری در برابر دشمن

ضرورت دشمن شناسی و موضع گیری در برابر دشمن
استاد حوزه علمیه گفت: اگر در مسیر ایمان قرار گرفتید دو دشمن ابلیس و کفار دارید که به توهین و تهدید و تمسخر می پردازند و باید نسبت به آن ها آگاهی داشته و عقب نشینی نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران عزادار رضوی به ویژگی انسان های خوب اشاره و بیان داشت: برخی از آدم های خوب به دلیل خوبی خود برخی از مسائل مانند این که کسی تا ابد در عذاب باشد را درک نمی کنند.

وی افزود: آدم خوب باور نمی کنند که عده ای باید مخلد در عذاب باشند و از پیامبر سوال می کنند:«آیا برخی تا ابد در عذاب هستند؟» خداوند به پیامبر(ص) می فرماید:«بگو به خدا قسم برخی جاوادانه در عذاب هستند.» حال چه می شود که پیامبر به خدا قسم بخورد که کسی تا آخر در عذاب باشد و مومنین به علت صفای خود باور نمی کنند برخی خیلی بد هستند و تا ابد در عذاب بوده و این یکی از وضعیت آدم های خوب است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به دشمنی ابلیس با انسان، اظهار کرد: در قرآن کریم 25 مرتبه خداوند تأکید کرده است که ابلیس دشمن شما است و می خواهد شما را نابود کند و تنها دشمن دین شما نیست بلکه بی دین هم باشید باز هم نمی خواهد شما سالم باشید حال انسان های خوب با توجه به این که در عمر خود برمبنای دشمنی زندگی نمی کنند و دشمنی کسی را در دل ندارد، باور این که دشمن داشته و ابلیس همواره با او و در کنار او باشد، برای او سخت است اما این یک واقعیت است.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: کاش در مدرسه های ما دشمن شناسی را یاد بدهند، شیطان همواره در کمین ما است، غیر از ابلیس شما دشمن دیگری دارید و خداوند در قرآن در این مورد می فرماید:«کافران دوست دارند شما را از ایمان خارج کنند، این ها به شما حسودی می کنند.» حال مومنان نسبت به دشمنان غافل هستند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف جوانان کشور، گفت: حدود 200 کانال ماهواره ای فارسی زبان است که برای هیچ کشوری کاری نکردند، مغز مردم کشور ما را بمباران می کنند تا جوانان ما را به هرزگی بکشانند، با توجه به این آیات قرآن این ها حسادت دارند، مومنان باید زیاد صدقه دهند چون بیشتر در معرض بلا و چشم زخم هستند و هم دشمنی مانند ابلیس دارند و هم کفار که دوست دارند تا شما را کافر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: اگر نماز خوان و هیأتی و مذهبی هستید بدانید عده ای که مانند شما نیستند و از نزدیک با شما ارتباط برقرار می کنند، می خواهند کاری کنند تا شما جزء السابقون السابقون نشوید، شما باید بدانید که دشمن دارید و کوچکترین عیب و اشتباه شما را به رخ می کشانند، برای مومن بودن باید سعه صدر داشته و اگر حرفی شنید، برای شما مهم نباشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 54 سوره مائده، گفت: خداوند ویژگی های مومن را بیان می کند که ما باید چنین باشیم و اگر در مسیر ایمان قرار گرفتیم و بدانیم که شما را مسخره و توهین می کنند و نباید عقب نشینی کنید و از ملامتگری نباید هراس داشته باشید، باید به دشمن نگاه کنید که به چه حساس است و سر چه چیزی با شما سر عناد دارد و به شما توهین می کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات