۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۲۵۳۶۱

انتقاد آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی از ترویج اشرافی‌گری در جامعه

انتقاد آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی از ترویج اشرافی‌گری در جامعه
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از ‌ترویج اشرافی‌گری در جامعه، گفت: هیچ ملتی از این راه و با ریخت و پاش و اشرافی‌گری به توسعه پایدار دست نیافته است.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی با اشاره به ضرورت پرداختن مسئولان به بحث اشتغالزایی و حرکت در راستای کاهش بیکاری اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان مرکزی باید اشتغالزایی پایدار در بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و خدمات را به عنوان مهم‌ترین رسالت حلقه مدیریتی استان مد نظر قرار دهند.

وی افزود: توجه به بحث اشتغال پایدار باید به گونه‌ای باشد که که به گفتمانی قوی و هدفمند در مسیر حرکت به سمت کاهش بیکاری تبدیل شود و منابع ملی را به سمت توسعه اقتصادی هدایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان در راستای فراهم آوردن بسترهای امید و نشاط در جامعه و تقویت این مهم وظیفه دارند که با دید مثبت و خلاقانه نسبت به گره‌گشایی از مشکلات مردم و همچنین حرکت در مسیر ایجاد اشتغال گام بردارند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر حذف هزینه‌های غیرضرور بیان کرد: صرفه‌جویی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه باشد، بنابراین لازم است این مهم ابتدا در ادارات و نهادها و بعد در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود، چراکه هیچ ملتی از این راه و با ریخت و پاش و اشرافی‌گری به توسعه پایدار دست نیافته است.‌

وی ادامه داد: منابع مالی کشور باید در مسیر رونق تولید، صادرات و اشتغالزایی پایدار که راه رسیدن به توسعه پایدار هستند هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: رونق تولید و اصلاح الگوی مصرف به‌ویژه در بخش انرژی راه رسیدن به توسعه فراگیر بوده و تعالی اقتصادی و اشتغال کشور در همین راه تامین می‌شود، از این رو این مهم باید توسط مدیران مجرب و کارآزموده در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: هزینه نیروهای مسلح و آموزش کشور طبق آمار موجود برای سال آینده بیش از 200 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تمام مالیات دریافتی در همان سال از 120 هزار میلیارد تومان عبور نمی‌کند، از این رو با توجه به شرایط فروش نفت، هدایت منابع ملی به سمت رونق تولید، کاهش هزینه‌های غیرضروری و اصلاح الگوی مصرف تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی هستند.

وی تصریح کرد: تلاش در مسیر پیشرفت و شکوفایی کشور و همچنین تقویت بنیه اقتصادی مردم از وظایف اصلی مدیران در نظام مقدس اسلامی بوده که باید مورد توجه تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اقتدار و حفظ امنیت این نظام اسلامی نیازمند همراهی هدفمند مردم و مسئولان است و آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در بخش‌های مختلف سهیم باشند و از هیچ تلاشی برای آبادانی ایران اسلامی فروگذار نکنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در این مسیر نیاز به فعالیت بیش از پیش مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا با مطالعات کاربردی و اثربخش خود خوراک تولیدی واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی و خدماتی را تامین کنند.

وی با اشاره به ناآرامی‌های عراق و لبنان هم عنوان کرد: در تمامی این ناآرامی‌ها ردپای اسرائیل و آمریکای جنایتکار قابل مشاهده است، از این رو مردم این کشورها و به‌ویژه نسل جوان آنها باید نسبت به توطئه‌های دشمنان خود هوشیار و آگاه باشند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
بخشی از اشرافیگری از مسولین به مردم سرایت کرده است
0
0