۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۲۵۳۷۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماز، مهمترین عامل تربیت و انسان ساز است

نماز، مهمترین عامل تربیت و انسان ساز است
نماینده ولی فقیه در لرستان به نقش نماز در تربیت نسل نو اشاره کرد و گفت: با تبیین فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان باید در تربیت نسل امروز و آینده نقش آفرینی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد، ظهر امروز در مراسم تقدیر از فعالین طرح بزرگ «سودای بندگی» که در سالن همایش‌ آموزش و پرورش خرم‎آباد برگزار شد، گفت: اقامه نماز در مدارس و تبیین این فرهنگ بین دانش آموزان امری مهم در تربیت نسلی مؤمن و انقلابی است.

وی بر ضرورت توجه ویژه آموزش و پرورش به اقامه نماز و نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز اول وقت درین نسل نو تأکید کرد و افزود: نماز مصداق بارز عبادت و فلسفه آفرینش است، با تبیین فرهنگ اقامه نماز باید نسل جوان و نوجوان را با ارزش های دینی و معنوی اشنا ساخت و به سمت خوبی ها هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان نخستین وظیفه مسؤولان در هر زمینه ای را ترویج فرهنگ اقامه نماز عنوان و خاطرنشان کرد: معلمان باید در این زمینه نقش آفرینی کنند و در اقامه نماز اول وقت الگوی دانش آموزان باشند.

وی از نماز به عنوان یک تکلیف الهی و شرعی یاد کرد و گفت: مهم‌ترین عامل تربیت انسان نماز است و تربیتی که برپایه نماز باشد، دوام داشه و تأثیرگذار است.

طرح سودای بندگی آغازی برای نهضت اقامه نماز در مدارس است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خویش به برگزاری طرح سودای بندگی با محوریت اقامه نماز در مدارس آموزش و پرورش اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح می تواند اقدامی مؤثر برای فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ اقامه نماز بین نسل نو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تبیین و ترویج فرهنگ اقامه نماز در قالب طرح سودای بندگی باید آموزش عملی نماز، یاد دادن فلسفه نماز، ایجاد انگیزه و ترغیب در امر نماز مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اثرگذاری اجرای طرح بیشتر باشد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات