۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۳۸۲

پافشاری مجدد مقتدا صدر بر ضرورت برکناری عبدالمهدی

پافشاری مجدد مقتدا صدر بر ضرورت برکناری عبدالمهدی
رهبر جریان صدر عراق بار دیگر بر ضرورت کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور از قدرت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق امروز بار دیگر استعفای «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق را خواستار شد.

وی طی بیانیه‌ای که در صفحه شخصی‌اش در توییتر منتشر شد، نوشت: «توجه..این صرفا یک هشدار است و برای ارعاب نیست. پس شما ای مردم، فراتر از ترس هستید. من تنها به کسانی که توجه نمی‌کنند، هشدار می‌دهم. سوریه، سپس یمن و اکنون [نوبت کیست؟]: عراق. دیروز بشار، سپس عبدربه منصور و اکنون عادل عبدالمهدی.»

مقتدی صدر در ادامه نوشت: ای مردم انقلابی، در پاسخ به کسانی که به حرفهای دیروز ما واکنش نشان دادند و گفتند: استعفای عادل عبدالمهدی، بحران را تشدید خواهد کرد می‌گویم: عدم استعفای او نیز خونریزی را متوقف نخواهد کرد. عدم استعفای او نیز عراق را به سوریه و یمن تبدیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از امروز دیگر در ائتلاف‌های شما شرکت نخواهم کرد.

عبدالمهدی روز گذشته به دعوت صدر برای استعفا سپس برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت در قالب نامه‌ای پاسخ داد و به وی گوشزد کرد که «توافق» سیاسی راه کوتاه‌تری در مقایسه با انتخابات زودهنگام است و هر سیاستمداری نباید مدعی نمایندگی مردم شود و بهترین راه روشن شدن اراده مردم «صندوق رأی» است.

وی در این نامه «سرنوشت انتخابات زودهنگام» را «نامعلوم» توصیف کرد و با اشاره به مشکلات و روند قانونی زمان‌بر آن گفت، «اگر دنبال تغییر دولت هستید، راه‌های کوتاه‌تری نیز در دسترس است» ./983/ب

منبع:فارس

ارسال نظرات