۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۳۹۴
رییس اداره اوقاف بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت هدایت نیت واقفین در حوزه درمان و مسکن محرومان

ضرورت هدایت نیت واقفین در حوزه درمان و مسکن محرومان
رییس اوقاف و امور خیریه بروجرد بااشاره به احساس نیاز وقف در حوزه درمان، مسکن و تحصیل محرومان گفت: با استفاده از ظرفیت تبلیغی و رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مصطفی گودرزی، رییس اوقاف و امور خیریه بروجرد، بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته وقف در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان گفت: در بروجرد 153 موقوفه وجود دارد.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: با تبیین این مهم باید اقدامات مؤثری در کاهش مشکلات جامعه برداشته شود، باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها آثار و برکات وقف بازگو شود.

حجت الاسلام گودرزی ترویج فرهنگ وقف گروهی را از جمله راه های نهادینه سازی فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: گروه مهندسین، جامعه پزشکی و همه اقشار جامعه می توانند به صورت گروهی در ایجاد وقف نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید باید در زمینه هایی که نیاز هست ورود پیدا کرد و نیت واقف را به سمت این نیازها هدایت کرد، چراکه درآمد موقوفات فقط بر اساس نیت واقف هزینه می شود.

رییس اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: امروزه جای خالی وقف در امور قرآنی، حوزه های علمیه و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی به ویژه احساس می شود و می طلبد با مشارکت گروهی و بهره مندی از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای در این راستا آگاه سازی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دیگر زمینه هایی که وجود موقوفه به شدت در شهرستان بروجرد احساس می شود، در زمینه هایی همچون دارو و درمان، مسکن محرومان و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان است که نیازمند اطلاع رسانی است.

حجت الاسلام گودرزی به هزینه درآمد موقوفات بروجرد اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری در راستای اجرای نیات واقفان، ۲۱۰ میلیون تومان صرف نیات مذهبی، ۷۶ میلیون  و ۷۰۰ هزار تومان صرف امور خیریه، ۱۱۰ میلیون تومان در راستای نیات امور اجتماعی، ۲۷۰ میلیون تومان در زمینه امور مساجد و ۶۶ میلیون تومان نیز با نیت مدارس دینی در بروجرد هزینه شده است./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات