۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۲۵۳۹۵
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک مطرح کرد؛

ضرورت سوق واقفان به وقف‌های مشارکتی

ضرورت سوق واقفان به وقف‌های مشارکتی
حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به اینکه وقف سیمای فقر و عقب ماندگی را می‌زداید بر ضرورت تشویق واقفان به وقف‌های مشارکتی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک، ظهر امروز در نشست تخصصی وقف که با حضور جمعی از مبلغان در اداره اوقاف شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه انسان با وقف و احسان ماندگار به دیگران، چند نشانه را هدف قرار می‌دهد، اظهار داشت: گروه گشایی از مشکلات دیگران، نشاندن لبخند بر چهره نیازمندان، حل معضلات و مشکلات اجتماعی و از همه مهمتر ادامه دار بودن آثار وقف که همچون صدقه جاریه است، از برکات و آثار وقف محسوب می‌شود.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک با بیان اینکه واقف در اثر وقف، بذر شکوفه‌های معنوی را در دل خود می‌کارد، خاطرنشان کرد: با توجه به آیه «ان احسنتم احسنتم لانفسکم» متوجه می‌شویم که وقف، فرصتی برای خدمت رسانی و آبادی خود و دیگران است.

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به آیه ۹۲ سوره آل عمران گفت: انسان زمانی به مقام نیکوکاری می‌رسد که از آنچه بسیار دوست دارد، انفاق بکند؛ از سوی دیگر وقف به واقع از داشته‌هایی است که خداوند به ما داده است.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد، مدرسه، درمانگاه، حوزه علمیه و کتابخانه از جمله مصادیق وقف است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نه ساخت کامل بلکه کمک به ساخت پروژه‌هایی که نیاز اصلی جامعه است، از جمله مصادیق وقف مشارکتی حساب می‌شود ضمن اینکه وقف علم از سوی متخصصان هر علمی در شرایط کنونی بسیار ضروری است.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک با بیان اینکه از کمترین فرصت برای خیررسانی به مردم باید استفاده کرد، اضافه کرد: راه اندازی فرهنگ وقف بسیار ضروری و گره گشای بسیاری از مشکلات روحی و روانیاست؛ سیمای فقر و عقب افتادگی در برخی زمینه‌ها با باقیات صالحاتی برطرف می‌شود.

لازم به ذکر است، در این نشست راهکار‌های ترویج وقف مشارکتی، دعوت از واقفان و بهره مندی از نظرات شان برای وقف بهتر، اطلاع رسانی وقف‌های صورت گرفته، با حضور مبلغان مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک ارائه شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات