۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۲۵۳۹۶
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک مطرح کرد؛

علامه عاملی و حمایت از حزب الله و تفکر انقلاب اسلامی در لبنان

علامه عاملی و حمایت از حزب الله و تفکر انقلاب اسلامی در لبنان
حجت الاسلام آذرافروز گفت: علامه عاملی به هنگام حضور در قم و لبنان کمک یار انقلاب اسلامی بوده و در لبنان یاور حزب الله و تفکر انقلاب اسلامی بود.
حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه با چند واسطه شاگرد علامه سید جعفر مرتضی عاملی است، اظهار داشت: نسب علامه مرتضی عاملی به امام چهارم می‌رسد، وی برای کسب علوم دینی از لبنان به نجف و سپس به قم عزیمت کرد و در ادامه بیش از دو دهه در بیروت ساکن شد.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک گفت: یکی از خصلت‌های بارز علامه عاملی که مورخ و سیره نویسی بزرگ هستند همانا حب اهل بیت (ع) است که سبب شد از لبنان به قم مهاجرت کند و در عین حال یکی از مبدعان شیوه جدید تاریخ نویسی و سیره نویسی در جهان اسلام است.

حجت الاسلام آذرافروز بیان داشت: علامه در امور تاریخی، زبردست و یک نقطه عطفی در تاریخ ایجاد کرد و احترام همه علمای تاریخ در زمان کنونی را به دست آورد.

وی ادامه داد: علامه بر منابع تاریخ کتاب اهل تسنن و تشیع احاطه و تسلط کاملی داشته و اجتهادگونه قلم زدند و در این باره ۳ تا ۴ اثر معظم له مورد استفاده و خوشه چینی علاقه‌مندان به تاریخ اهل بیت است که در این باره کتاب «الصحیح من سیره النبی الاعظم صلی الله علیه و آله» و «الصحیح من سیره الامام علی علیه السلام» و «مأساه الزهرا» نمونه‌ای از چنین آثاری می‌باشد.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک خاطرنشان کرد: از آنجا که در درس تاریخ و سیره مشغول تحصیل هستیم به خوبی می‌دانیم علامه سید مرتضی عاملی، زحمت‌های بسیاری کشیده و نسخه‌های خطی بسیاری را گردآوری و در اختیارمان قرار داد.

حجت الاسلام آذرافروز ادامه داد: درگذشت علامه مرتضی عاملی، ضایعه بسیار بزرگی در جهان تشیع است که امیدواریم شاگردان شان، ادامه دهنده راه چنین بزرگواری باشند و روزنه‌ای را که در مباحث تاریخی به روی ما گشودند مورد استفاده قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: علامه عاملی نسبت به انقلاب اسلامی، امام راحل و رهبرانقلاب ارادت خاصی داشت و به هنگام حضور در قم و لبنان کمک یار انقلاب اسلامی بوده و در لبنان یاور حزب الله و تفکر انقلاب اسلامی بود.

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک اظهار داشت: تربیت شاگردان مخلصی که بتوانند به شیعه واقعی و اسلام ناب محمدی کمک کنند یکی دیگر از خصلت‌های مهم علامه عاملی است که به حق در این باره شاگردان نیک و خادمی تربیت کرد که در عرصه‌های علمی و نظامی در برابر جهان کفر به ویژه رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات