۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۴۰۴
یادداشت؛

استعفای حریری تاکتیک یا راهبرد

استعفای حریری تاکتیک یا راهبرد
در شرایط دشوار منطقه، جریان‌های وابسته به بیگانگان که سال‌ها اموال مردم لبنان را با زدوبند غارت نموده خواب‌های آشفته‌ای برای عروس غرب آسیا دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «سید رضا صدرالحسینی» در یادداشتی نوشت:

خبر استعفای غیرمترقبه سعدالدین الحریری، نخست‌وزیر لبنانِ ناآرام، همه ناطران سیاسی بخصوص آنان را که با نام این خانواده آشنا بودند متعجب و حیران کرد؛ البته کلیه افرادی که در جریان حوادث دو دهه اخیر این کشور بودند از مواضع رفیق و سعد الحریری اطلاع داشتند. آنها ماجرای استعفای اجباری سال گذشته سعد الحریری در عربستان را در ذهن داشتند، به دلیل اینکه همان سعد که به کمک دوستاران واقعی لبنان، توانسته بود از توطئه و فتنه چندلایه سعودی‌ها در سال قبل، با موفقیت خارج شود، در این برهه حساس، چنین در توهم "بن‌بست" گیر افتاده و همه را متعجب کرد.
چه کسی است که نداند هر کشوری در بحران‌ها نیاز به مردان مقاوم و مقتدر دارد؟ چه کسی است که نداند اصالت‌های دینی، مذهبی و ملی، در شرایط بحرانی باید به کمک سیاستمداران بیاید؟ آیا این اقدام سعدالدین حریری، گل به دروازه لبنان در این شرایط ناآرام سیاسی و اقتصادی نخواهد بود؟

الحریری با این اقدام، نام خویش را در فهرست مردان غیرملی کشورش قرار داد؛ او اگر این اقدام را برای پیروزی راهبردی عربستان هم انجام داده باشد درواقع خیانتی نابخشودنی به ملت و کشور خود انجام داده است به دلیل اینکه برنده بی‌دولتی و خلع قدرت در شرایط کنونی، بطور مستقیم رژیم صهیونیستی است که البته آشکار شدن روابط پنهان درازمدت این رژیم با عربستان نیز بر سر هر کوچه و بازار فریاد می‌شود.

امروز دو دهه است که با لبنانی که سال‌ها از جنگ داخلی رنج می‌برد؛ لبنانی که قدرت‌های بیگانه، توسط ایادی خویش، برای خود در خیابان‌های آن، سنگر ساخته بودند و تقسیمات را به محلات این کشور کشانده بودند اما دیگر از این قدرت‌ها خبری نیست چرا که حزب‌الله با تلاش و کوشش وصف‌ناپذیر خویش، توانست اشعالگران را از این کشور بیرون بریزد و آبروی ملت شریف را با تمسک به آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت علیهم‌السلام، به آنان برگرداند و لبنان را متعلق به مردم لبنان از هر دین و مذهب و آیین قرار دهد.
در شرایط دشوار منطقه و لبنان، جریان‌های وابسته به بیگانگان که سال‌ها اموال مردم لبنان را با زدوبند غارت نموده و در مقابل توده‌های ضعیف قدرت پاسخگویی نداشته و از طرفی بوی چاه‌های نفت و گاز مناطق شمالی و شرقی این کشور نیز به مشام آنها رسیده است، خواب‌های آشفته‌ای برای عروس غرب آسیا دیده‌اند غافل از اینکه در حال حاضر، این کشور عضو جبهه‌ای به نام "جبهه مقاومت اسلامی" است که توانست با ایثار و فداکاری جوانان خویش، عرسال و بلندی‌های مشرف به سوریه را از تروریست‌های داخلی و خارجی پاکسازی کند. امروز این جوانان، توانایی به چالش‌کشیدن  زرادخانه‌های هسته‌ای و موشکی و پدافندی رژیم صهیونیستی را در جنگ‌های سال ۲۰۰۶ میلادی به بعد به اثبات رسانده‌اند. این جوانان، موازنه قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده‌اند و آمادگی حضور در میادین جنگ نرم و نیمه‌سخت را بالقوه و با عیار کامل کسب کرده‌اند؛ پس نخواهید این جوانان را در این بخش، به آزمون دعوت کنید.
آقای سید حسن نصرالله که دنیا وی را به صداقت در گفتار و مصمم در اراده و اخلاص در عمل می‌شناسد در سخنرانی خویش اعلام کرد "حزب‌الله اگر به خیابان بیاید، تا گرفتن همه درخواست‌های خود که همانا اخراج وابستگان به بیگانه و فروشندگان آبرو و حیثیت خود به نام ملت لبنان است، از خیابان‌ها خارج نخواهد شد". گرچه سعدالدین الحریری به گفته خویش به بن‌بست رسیده ولی کشور لبنان با داشتن جوانان غیور، ایثارگر، مجاهد و مخلص خویش، و حمایت گسترده توده‌های مردم از هر دین و مذهب و مرام، به بن‌بست نخواهد رسید.
اکنون راه‌های قانونی برای آقای میشل عون، رئیس‌جمهور پاکدست لبنان وجود دارد؛ از عدم پذیرش استعفای نخست‌وزیر تا معرفی فردی به عنوان نخست‌وزیر موقت تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید توسط پارلمان؛ اما اگر آقای حریری به دنبال اختیارات بیشتر و بازگشت به مسئولیت قانونی خویش است آن حرف دیگری است که در روزهای آینده روشن خواهد شد؛ به هر حال او باید پاسخگوی اختیارات خویش تا زمان قبول استعفایش باشد و در منظر ملت لبنان پاسخ دهد.
حرف آخر اینکه لبنانِ امروز، لبنانِ قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی نیست،  هیچ‌کس نباید تصور کند می‌تواند هم سرمایه‌های این مردم را به غارت ببرد و هم امروز این کشور را بعد از به آشوب‌کشیدن، دودستی به دشمنان تقدیم کند.
فاعتبروا یا اولی‌الابصار.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات