۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۵۴۲۳
حجت الاسلام صادقی:

مهاجرت بی رویه طلاب به قم موجب ایجاد خلأهای فرهنگی در شهرستان ها شده است

مهاجرت بی رویه طلاب به قم موجب ایجاد خلأهای فرهنگی در شهرستان ها شده است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، هجرت بی رویه طلاب به قم و سایر مراکز حوزوی کشور را موجب ایجاد خلاهای فرهنگی در شهرستان ها دانست.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، بر ضرورت هجرت طلاب از قم به شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: به طور حتم بازگشت طلاب و روحانیان خلا‌های تبلیغی موجود در شهرستان‌ها را رفع خواهد کرد.
 
وی با بیان این که متاسفانه در گذشته به دلیل کمبود امکانات علمی و آموزشی بسیاری ار طلاب علاقه‌مند به ادامه تحصیل به قم، مشهد و اصفهان مهاجرت می‌کردند، افزود: با توجه به تقویت امکانات آموزشی در شهرستان ها، بازگشت طلاب به استان‌ها امری ضروری است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل هجرت گسترده طلاب و روحانیان به قم و سایر شهر‌های حوزوی کشور، مناطق روستایی و محروم استان از نعمت طلاب و روحانیان بی بهره مانده است، بیان داشت: خوشبختانه در طی این سال‌ها بستر‌های لازم برای بازگشت طلاب و روحانیان به مناطق خود فراهم شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که متاسفانه به دلیل گستردگی شهر‌های مازندران تعداد مبلغان موجود برای پاسخگویی به نیاز‌های تبلیغی استان کافی نیست، بیان داشت: به همین دلیل تلاش کردیم از ظرفیت تبلیغی طلاب مدارس علمیه استان جهت تقویت بیشتر فعالیت‌های تبلیغی در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که شرایط امروز جامعه ضرورت تقویت برنامه‌های تبلیغی را بیشتر کرده است، افزود: به طور حتم بازگشت طلاب به مناطق خود بسیاری از مشکلات تبلیغی مناطق محروم و روستا‌ها را رفع خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سال‌های اخیر با تقویت بعد آموزشی مدارس علمیه بستر‌های لازم برای بازگشت طلاب و روحانیان فراهم شده است، بیان داشت: در همین راستا دروس خارج رسمی در سطح مدارس علمیه راه اندازی و آغاز شده و دیگر نیازی به هجرت طلاب به قم نیست.

حجت الاسلام صادقی، ضرورت تقویت فعالیت‌های تبلیغی در مناطق مختلف استان به ویژه روستا‌ها را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حضور مستمر و پررنگ مبلغان دینی و طلاب در جامعه می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را کاهش دهد./۹۵۰/

افشین ایمانی
ارسال نظرات