۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۲۵۴۲۶
حجت الاسلام شکریان:

تقویت مدارس علمیه مهم ترین راه هجرت طلاب از قم به شهرستان ها است

تقویت مدارس علمیه مهم ترین راه هجرت طلاب از قم به شهرستان ها است
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، مهاجرت های بی رویه طلاب و روحانیان به قم را موجب خالی شدن فضای روستاها از نعمت مبلغان دینی دانست.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه اسلامی، روحانیت و حوزه های علمیه را پیشگام در امر تبلیغ دین معرفی کرد و گفت: گسترش معارف دینی در جامعه با مجاهدت های علمی و تبلیغی علما وهای علمیه تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان این که متاسفانه در طی سال های اخیر بسیاری از روحانیان و طلاب برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کردند، افزود: این مهاجرت های گسترده موجب خالی شدن بسیاری از مناطق روستایی و شهری از نعمت روحانیت شده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که حضور پررنگ و مستمر روحانیت در متن جامعه امری ضروری است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود جهت تقویت حضور طلاب و روحانیان در جامعه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور کمرنگ طلاب و روحانیان در جامعه موجب گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه می شود، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت در جامعه پررنگ تر بوده مشکلات فرهنگی و اجتماعی از کاهش قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از فعالیت ۲۰۰ روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این تعداد روحانی مبلغ پاسخگوی نیازهای تبلیغی مناطق مختلف استان نیست.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که روستاها و مناطق محروم مازندران نیازمند حضور مبلغان دینی هستند، تصریح کرد: اگر زمینه برای بازگشت طلاب و روحانیان حاضر در قم و سایر شهرهای کشور به استان فراهم شود، بسیاری از نیازهای تبلیغی مازندران رفع خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به وجود حدود چهار هزار مسجد در استان گفت: متاسفانه به دلیل کمبود طلبه و روحانی، تنها یک سوم این مساجد از امام جماعت بهره مند هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت مدارس علمیه شهرستان ها را تنها راه بازگشت طلاب به استان عنوان کرد و بیان داشت: با فراهم کردن بسترهای علمی لازم در سطح استان می توانیم به رونق برنامه های تبلیغی امیدوار باشیم./۹۵۰/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات