۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۶۲۵۴۳۰
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه عوامل» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه عوامل» منتشر شد
در کتاب «درسنامه عوامل» از تعاریف و اصطلاحات موجود در کتاب های پیشین استفاده شده، ولی از نوع آوری نیز غفلت نشده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «درسنامه عوامل» اظهار داشت: کتاب درسنامه عوامل عین الرسول حاوی مطالبی است که بخش عمد‌های از نیاز‌های علاقمندان به معارف قرآن و حدیث را کفایت می‌کند.

وی گفت: ترتیب مباحث این کتاب متفاوت از کتاب‌های رایج است. امید است اساتید عزیز بر جایگزینی این روش جدید، همت بیشتری از خود نشان دهند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در این کتاب از تعاریف و اصطلاحات موجود در کتاب‌های پیشین استفاده شده است، ولی از نوع آوری نیز غفلت نشده است.

وی افزود: در بخش شاهد و مثال، بیشتر از آیات قرآن استفاده شده است، تا همراه آموزش قواعد، به آموزش قرآن نیز پرداخته شود.

پهلوانی اظهار داشت: در بخش تمرین کتاب، آیات و روایاتی جهت آموزش عملی در نظر گرفته شده است. مناسب است قواعد مربوط به هر درس و درس‌های قبل، با آن آیات و روایات تطبیق شود تا در انتهای کتاب، دانش آموخته گان بتوانند به راحتی آیات و روایات را تجزیه و ترکیب یا اعراب گذاری، و ترجمه کنند.

وی گفت: در ترجمه کلمات، گاهی آیه به صورت کامل ترجمه شده است و گاهی ریشه کلمات نیز تعیین شده است و... تا گاهی همه چیز برای نوآموزان آماده باشد و گاهی خود تلاش کنند.

پهلوانی به معرفی کتاب «درسنامه عوامل» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته حبیب الله قدمی است که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تهیه شده و در انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «درسنامه عوامل» با ۳۴۰ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
من که اصلا نمی تونم کتاب دیجیتال بخونم خواندن کتاب کاغذی لطف دیگری داره
1
0