۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۲۵۴۳۹
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تبیین کرد؛

دستاوردهای دو ماه عزاداری و ضرورت حفظ آن ها

دستاوردهای دو ماه عزاداری و ضرورت حفظ آن ها
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: تعاون، پیرو ولایت بودن، اتحاد، خدمت به همنوع و تقوا از دستاوردهای دو ماه عزاداری است که با رعایت آن ها به سعادت دست می یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، کارشناس مذهبی امشب در حرم مطهر رضوی به تبیین دستاوردهای دو ماه عزاداری و ضرورت حفظ آن ها پرداخت.

وی با اشاره به آیه دوم سوره مائده، اظهار کرد: این آیه دستاورد دو ماه عزاداری محرم و صفر را بیان می فرماید و این همه عظمت و شکوه به خاطر تحقق این آیه است که تعاون، پیرو ولایت بودن، اتحاد، خدمت به همنوع و تقوا از دستاوردهای این دو ماه است که با رعایت آن ها به سعادت دست می یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری داشتن تعاون را نتیجه دو ماه عزاداری با توجه به آیه دوم سوره ماعده بیان و ابراز کرد: خداوند می فرماید که تعاون داشته باشید و دور هم جمع شویم و با جمع شدن شما نشدنی ها شدنی می شود، چنانچه در اربعین و آخر صفر با همه مشکلات اقتصادی به خوبی مدیریت شد و به زیبایی برگزار شد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: با داشتن تعاون نه تنها اربعین مدیریت شد بلکه دفاع مقدس، دفاع از حرم، کمک به سیل زده ها نیز مدیریت شد و با تعاون مشکلات اقتصادی نیز حل می شود.

وی با تأکید به تبعیت از ولایت، گفت: در اربعین کسی نگفت که از کجاست بلکه همه زیر پرچم امام حسین(ع) آمدند و این امت یک محور ولایت الهی دارد و خداوند می فرماید اگر مردم دور هم زیر پرچم ولایت جمع شوند، هیچ گاه در تاریکی نمی مانند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: تبعیت از ولایت موجب اتحاد می شود چون همه مسلمانان اهل بیت را دوست دارند بنابراین اگر مطیع ولایت باشیم با هم اختلاف نخواهیم داشت چنانچه که در اربعین مسیحیان، زرتشتیان و کلیمیان به سمت امام حسین(ع) می آیند.

کارشناس مذهبی تقوا را از دیگر دستاوردهای محرم و صفر بیان و ابراز داشت: در محرم و صفر کمتر گناه کردید و  برکات آن را نیز دیدید بعد از محرم و صفر نیز تقوا را رعایت کنید تا خداوند رزق بی حساب به شما بدهد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات