۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۲۵۴۵۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حضور کمرنگ روحانیت در جامعه آثار مخرب اجتماعی را به همراه خواهد داشت

حضور کمرنگ روحانیت در جامعه آثار مخرب اجتماعی را به همراه خواهد داشت
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: عدم حضور روحانیت در جامعه به طور حتم مشکلات فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلیمن محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به ظرفیت بالای علمی مدارس علمیه استان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته شاهد ارتقای کیفی فعالیت‌های علمی در سطح این مدارس بودیم.
 
وی، مهم‌ترین دلیل مهاجرت طلاب به قم و مشهد را، نبود سطوح علمی بالا در مدارس علمیه استان جهت ادامه تحصیل طلاب علاقه‌مند اعلام کرد و افزود: در حال حاضر سطح عالی در حوزه علمیه مازندران دایر است و لزومی ندارد طلاب برای ادامه تحصیل به قم و سایر شهر‌های کشور مهاجرت کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که در حال حاضر کرسی رسمی درس خارج نیز در مدارس علمیه فیضیه بابل، امام حسن عسکری (ع) آمل و امام صادق (ع) قائمشهر دایر است، خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از طلاب برای شرکت در دروس خارج علما به قم مهاجرت می‌کردند که در حال حاضر این فرصت برای طلاب علاقه‌مند در استان فراهم شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، تقویت سطوح علمی مدارس علمیه، راه اندازی رشته‌های تخصصی و افزایش دروس رسمی خارج در استان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این مدیریت اعلام کرد و گفت: همه این اقدامات با هدف ماندگاری بیشتر طلاب در استان و جلوگیری از هجرت بی رویه به قم و سایر شهر‌های کشور صورت می‌گیرد.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این که در شرایطی که شهر‌ها و روستا‌ها به حضور پررنگ و مستمر طلاب و روحانیان نیازمند هستند، هجرت به قم هیچ موضوعیتی ندارد، خاطرنشان کرد: طلاب می‌توانند علاوه بر ادامه تحصیل در سطوح عالی به فعالیت‌های تبلیغی خود نیز در شهر‌ها و روستا‌ها بپردازند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که هجرت طلاب به سایر استان ها، شهر‌ها و روستا‌ها را از وجود روحانیت خالی و بی بهره می‌کند، بیان داشت: عدم حضور روحانیت در جامعه به طور حتم مشکلات فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به حضور روحانیت در جامعه نیازمند است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن شبانه روزی علیه دین و اعتقادات مذهبی مردم می‌تازد، حضور مستمر روحانیت در مناطق مختلف شهری و روستایی می‌تواند از آثار مخرب هجمه‌های دشمنان بکاهد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از رسالت‌های مهم طلاب و روحانیان را تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: عدم حضور روحانیت در جامعه به طور حتم نفوذ و توطئه دشمنان را علیه دین و ارزش‌های انقلاب به همراه خواهد داشت./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
افرین به مدیر مازندران که در همه خبرگزاری ها میبینیم
مثل بقیه مدیران حوزوی نیستند که زیر میزشون قائم شده باشن
2
0