۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۴۶۵
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

خانواده مهم ترین رکن انسجام و تعالی اجتماعی است

خانواده مهم ترین رکن انسجام و تعالی اجتماعی است
ابتکار از خانواده به عنوان مهم ترین رکن تعالی جامعه یاد کرد و گفت: احیای مهارت ها در کانون خانواده عاملی مهم در مصون سازی آن در برابر آسیب ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، ظهر امروز در جمع اعضای تشکل های اجتماعی زنان و خانواده منطقه غرب کشور در شهر خرم آباد، به نقش آفرینی زنان در عرصه های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در دولت دوازدهم آمار فعالیت و حضور زنان در عرصه های مختلف به  ۱۸.۸ درصد مدیر زن رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به سازمان های مردم نهاد، جامعه مدنی و سرمایه های اجتماعی ایران از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است، افزود: از اهداف دولت انتصاب جوانان به عنوان بهره مندی از توانمندی سرمایه های جوان کشور است.

ابتکار بر ضرورت توانمند سازی نهادهای مدنی تأکید کرد و گفت: این مهم در رفع مشکلات جامعه نقش آفرین بوده و دولت زیرساخت های لازم برای فعالیت سازمان های مردم نهاد را فراهم می سازد.

وی در ادامه خانواده را از مهم ترین ارکان انسجام و تعالی اجتماعی عنوان کرد و اذعان داشت: حفظ بنیان خانواده و مصون سازی این نهاد مقدس در برابر آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی ضروری است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح و برنامه گفتگوی ملی خانواده خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح در کل کشور در حال اجرا بوده و هدف از برگزاری آن حفظ انسجام، همدلی و همفکری در کانون خانواده ها و بازگرداندن عواطف قوی داخل خانواده است.

وی بر ضرورت احیای مهارت ها در کانون خانواده ها تأکید کرد و اظهار داشت: هدف از این مهم رهایی کانون خانواده از آسیب های پیش رو است.

ابتکار از اجرای طرح های توان افزایی زنان سرپرست خانوار در زمینه اشتغال و کارآفرینی خبر داد و یادآور شد: ایجاد فرصت شغلی و اشتغال زایی برای دختران جوان و فارغ التحصیل از دیگر برنامه های ما است./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
خانواده ها از دست سیاست های نابود کننده امان ندارن ===
1
0