۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۲۵۵۰۳
دبیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر داد؛

عرضه بیش از ۱۰۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب اصفهان

عرضه بیش از ۱۰۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب اصفهان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه استانی کتاب اصفهان از ۱۸ تا ۲۳ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری نمایشگاه کتاب اصفهان با اشاره پایین بودن سرانه پایین مطالعه کتاب گفت: سرانه مطالعه فعلی در شان کشور ما با این قدمت فرهنگی نیست و استان اصفهان نیز با وجود اینکه شهری هنردوست است و پیشینه فرهنگی خوبی در حوزه کتاب دارد نیاز به توجه و برنامه ریزی بیشتردر زمینه مطالعه و کتاب دارد.

او در ادامه گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی در نمایشگاه سال قبل هم از نظر تعداد بازدیدکنندگان و هم از نظر میزان خرید، آمار بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل داشتیم. آمار‌ها نشان داد نمایشگاه کتاب میدان پررونق حضور مردم و خرید کتاب بوده است که یکی از دلایل آن تعامل خوب ناشران برای ارائه تخفیف به قشری بود که به کتاب علاقه داشتند، اما از لحاظ معیشتی دچار مشکل بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: سعی ما و اتحادیه ناشران به عنوان برگزار کننده نمایشگاه این است که امسال نمایشگاهی باکیفیت‌تر و از نظر کمیت بهتر از سال قبل برگزار شود و به هدف فرهنگسازی در زمینه کتابخوانی برسیم.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: تا امروز حدود ۴۵۰۰ مترمربع وسعت برای نمایشگاه کتاب اصفهان درنظرگرفته شده است، ۵۰ ناشر و کتابفروش استان اصفهان و ۶۰۰ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند و بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: همچنین ۱۳ میلیارد ریال بن کتاب برای اصفهان در نظر گرفته شده است که البته این میزان در صورت افزایش تقاضا قابل افزایش است و مجموع تخفیف نمایشگاه نیز ۳۰ درصد است تمهیداتی به منظور خرید کتاب توسط کارکنان دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

انصاری در ادامه گفت: در راستای سیاست‌های خصوصی سازی دولت، اجرای نمایشگاه کتاب امسال نیز به تعاونی ناشران استان واگذار شده است. سال گذشته در نتیجه این همکاری علی‌رغم همه سختی‌ها و دشواری‌ها نمایشگاه خوبی برگزار کردیم. امسال نیز سعی می‌کنیم مشکلات سال قبل برطرف بشود و نمایشگاه از سال قبل بهتر برگزارشود، اما همه می‌دانیم حوزه نشر حوزه‌ای مهم و پرپیچ و خم است.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از تازه‌های نشر، مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست‌های تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی، نمایش خیابانی، اجرای موسیقی محلی و مقامی، شب‌شعر، جشن امضای آثار نویسندگان برتر کشوری و... ازجمله برنامه‌های جنبی است که در نمایشگاه استانی کتاب اصفهان به اجرا درمی‌آید. /۹۹۸/۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات