۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۵۵۹
در قم؛

اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود

اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود
دبیر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد حسن نادری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دبیرخانه جشنواره پانزدهم قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از بهمن ماه 1397 کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره پانزدهم با ارسال فراخوان و ثبت نام از دانشجویان، مدرسان و کارکنان در شش بخش آوایی(شفاهی)، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و در 34 رشته فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: پس از ثبت نام و شرکت دانشجویان و کارکنان و مدرسان در این جشنواره در مجموع 1031 نفر در این مسابقات شرکت کردند که تعداد دانشجویان 8498 نفر و اساتید نیز 1803 نفر بود.

نادری بیان کرد: در بخش شفاهی 837 نفر، در بخش کتبی 7898 نفر، در بخش هنری 685 نفر، در بخش ادبی، 264 نفر، در بخش پژوهشی 428 نفر و در بخش فناوری نیز 189 نفر شرکت کردند.

وی با ذکر این مطلب که بخش کتبی در دو سطح دانشجویان و مدرسان و کارکنان برگزار شد، گفت: 18 کتاب در این دو بخش به عنوان منبع مطالعاتی و مسابقات اعلام شد.

نادری با اشاره به ویژگی‎‏های پانزدهمین دوره این جشنواره یادآور شد: تقویت خدمات و امکانات سامانه جامع جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی و توجه ویژه به تولید و خلق آثار هنری، پژوهشی و فناوری با تدوین موضوعات و مفاهیم اختصاصی پانزدهمین جشنواره از جمله ویژگی‏های این دوره بوده است.

وی گفت: برگزاری متمرکز داوری آثار و تک مرحله‎ای شدن داوری بخش شفاهی در رشته‎های ترتیل، تحقیق، حفظ 2، 5، 10، 20 و 30 جزء، دعاخوانی، مناجات‎خوانی، تواشیح و اذان، با هدف یکسان سازی سطوح داوری از دیگر ویژگی‎های خاص این دوره بوده است.

نادری با ذکر این مطلب که 111 نفر در این مسابقات به عنوان برگزیده انتخاب و تجلیل می‎شوند، اظهارکرد: مراسم اختتامیه جشنواره در روز 13 آبان ماه، ساعت 10 صبح و در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می‎شود.

وی گفت: برگزاری برنامه مهارت افزایی ویژه برگزیدگان، غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و ویژه برنامه‎های علمی و معنوی از دیگر برنامه‎هایی است که در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم انجام می‎شود.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره قرآنی با پیام حضرت آیت الله سبحانی، سخنرانی آیت الله اعرافی و رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار خواهد شد.

محمد قمین
ارسال نظرات