۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۲۵۵۷۳
رییس قوه قضاییه اعلام کرد؛

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات مجموعه قضایی آذربایجان شرقی

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات مجموعه قضایی آذربایجان شرقی
رییس قوه قضاییه از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات فوری مجموعه قضایی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در  پایان سفر یک‌روزه خود به استان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای این سفر تصریح کرد: اولین دیدار ما از مجموعه ماشین‌سازی تبریز بود که بعد از برخورد قوه قضاییه با فساد، دیدن وضعیت این کارخانه و وضعیت کارگران مهم بود. بحمدالله چرخ‌های تولید در این کارخانه به حرکت درآمده و این نشان می‌دهد برخورد با فساد، زمینه رونق تولید را فراهم می‌کند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: از جمله مواردی که باید در آن تسریع شود، تعیین هیات مدیره برای مجموعه ماشین‌سازی تبریز است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به دیدار خود با صنعتگران و فعالان اقتصادی افزود: نمایندگان صنعتگران و کارآفرینان، موانع تولید را مطرح کردند که باید مورد بررسی قرار گیرد. به نظر می‌رسد امروز باید موانعی که موجب کند شدن تولید است برداشته شود و آنچه در قانون حکم شده اجرا و پیگیری شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به همکاری و انسجام مسئولان استانی با نماینده ولی فقیه و نیروهای نظامی و انتظامی، این انسجام را زمینه‌ساز توسعه‌یافتگی دانست و اظهار کرد: از جمله محورهای قطعی نشست‌ها و دیدارهای امروز این بود که نیازمند انسجام جدی میان دستگاه ها و گشودن گره‌ها به دست توانمند نیروهای داخلی هستیم و رفع موانع تولید باید مورد پیگیری قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه ۱۷ گروه به استان آذربایجان شرقی اعزام شده و ظرف دو روز به بررسی مشکلات موجود پرداختند و یک تیم ۴۰ نفره نیز دو هفته قبل به این استان اعزام شده بودند، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات فوری مجموعه قضایی استان اختصاص یافت.

رییس قوه قضاییه اظهار کرد: بحمدالله این استان از نیروی متراکم انسانی بویژه جوانان و فرهیختگان‌، منابع و ذخایر مادی و عزم و اراده مردم برای کار، تلاش و اشتغال جهت رونق تولید برخوردار است و ما هم اجازه نخواهیم داد واحدهای تولیدی با زیاده خواهی برخی افراد تعطیل شوند. تمام تلاش دستگاه اجرایی هم باید در این جهت باشد.

آیت‌الله رئیسی در پایان، مردم آذربایجان شرقی را خونگرم، شجاع، زمان‌شناس و اهل غیرت دینی دانست که در همه مقاطع تاریخی خوش درخشیده‌اند و برای همه دست‌اندرکاران، خدمت به این مردم افتخار بزرگی به شمار می‌آید.

محمد قمین
ارسال نظرات