۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۵۸۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است + فیلم

عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است + فیلم
آیت الله نمازی از انتظار فرج، عاشورا، نهضت اربعین و ولایت فقیه به عنوان سرمایه‌های ملت ایران نام برد و گفت: عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، از آبان ماه به عنوان یکی از ماه‌های سرشار از مناسب‌های فرهنگی و انقلابی و سیاسی در انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به نامگذاری هفته کتاب و کتابخوانی از هفتم تا ۱۳ آبان، گفت: جنبش و نهضت پیامبران الهی بر اساس کتاب آسمانی استوار است و از واژه کتاب در قرآن ۲۳۰ مرتبه استفاده شده است.

وی به نوجوانان، جوانان، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علیمه توصیه کرد با مشورت بزرگان کتاب‌های سودمند و راهگشا را در برنامه‌های مطالعه روزانه خود قرار دهند.

آیت الله نمازی با اشاره سالروز شهادت بسیجی شهید محمد حسین فهمیده در هشتم آبان سال ۵۸ در مقابله با تانکهای ارتش بعثی عراق، گفت: شهادت محمد حسین فهمیده نتیجه تربیت براساس کتاب و سنت است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به پیام امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت محمد حسین فهمیده ابراز کرد: شهید محمد حسین فهمیده طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزش آن از صد‌ها زبان بالاتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز به شهادت رسید.

وی همچنین ۱۳ آبان سال ۴۳ را سالروز تبعید امام خمینی (ع) به ترکیه و نجف، سالروز قیام دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۷ علیه نظام طاغوت در تهران و شهادت ۵۶ نفر، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان سال ۵۸ و نامگذاری این روز با عنوان روزمبارزه با استکبار جهانی را از جمله مناسبت‌های ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره فرا رسیدن هفته تربیت از ۱۳ تا ۱۹ آبان ماه، این نامگذاری را مهم و برای اولیا و پدران و مادران، آموزگاران و دبیران و اساتید حائز اهمیت دانست و گفت: نسل جدید را باید در کانون گرم و با محبت و صمیمی خانواده و محیط آموزش درمدارس و دانشگاه برای آینده کشور تربیت کرد.

وی تربیت را امری کاملا علمی و فنی خواند و اظهار داشت: چگونگی رفتار و برخورد و تعامل با فرزندان از سوی پدر مادر حائز اهمیت است، چرا که سو برخورد با فرزندان می‌تواند سبب انحراف فرزندان باشد.

به گفته وی پدر و مادر برای تربیت فرزندان خود باید مطالعه داشته باشند و کانون خانواده را با مهر و صفا مدیریت کنند و پدر و مادر در خانواده از هرگونه مناقشه و منازعه و تخریب و تضعیف یگدیگر خودداری کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از انتظار فرج، عاشورا و کربلا، نهضت جهانی اربعین و ولایت فقیه به عنوان سرمایه‌های ملت و انقلاب اسلامی ایران نام برد و عنوان کرد: تمام عزت و اقتدار ملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از ولایت فقیه است.

آیت الله نمازی یادآور شد: امروز دشمن متوجه شده است تا زمانی که ملت ایران از نعمت ولایت فقیه، انتظار فرج امام زمان (عج) و عاشورا و کربلا و عزداری امام حسین (ع) برخوردار باشد پیروزی بر چنین ملتی غیر ممکن است.

وی همچنین با اشاره فراز مهمی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بازدید از دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: تنها راه مقابله با دشمن، داشتن بصیرت، عدم اعتماد به دشمن و لبخند دشمن، عدم غفلت از تحرکات دشمن، دوری از غرور ناشی از پیروزی و امیدواری به آینده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین ابتکار و سرعت عمل دادستان و نیروی انتظامی در دستگیری ضارب آمر به معروف در شهرستان کاشان را قابل تقدیر خواند./۱۳۰۷/پ202/ب1
تعداد بازدید : 8

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
احسنت بایشان
1
0