۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۵۸۳
امام جمعه ارومیه:

دستگاه دیپلماسی آمریکا همیشه غیرقابل اعتماد است

دستگاه دیپلماسی آمریکا همیشه غیرقابل اعتماد است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: تجربه ملت ایران نشان می‌دهد دولت ایالات متحده آمریکا و دستگاه دیپلماسی این کشور همیشه غیرقابل اعتماد بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: آراستگی مومنان به رعایت پیوسته تقوای الهی موجب تقرب‌یابی بیشتر به خداوند شده و دنیا و آخرت افراد را مطابق رضایت او به سمت اصلاح و سعادت رهنمون می‌کند.

وی با تقبیح هر گونه نزدیکی به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا و بر حذر داشتن مسئولان از هر گونه دل‌خوشی به وعده و وعیدهای این کشور افزود: تجربه چهار دهه انقلاب و ددمنشی‌های پی درپی آمریکا با ملت ایران باید همگان را به این نتیجه رسانده باشد که این کشور اصلاً قابل اعتماد نیست.

قریشی تصریح کرد: نه تنها عملکرد مقامات این کشور بلکه گفتار و سخنان دیپلماتیک آنها نیز اعتباری ندارد چون به چیزی بیش از منافع خود فکر نمی‌کنند و به چیزی بیش از آن ارزش قائل نمی‌شوند.

امام جمعه ارومیه گفت: دولتمردان و مقامات آمریکایی به نتیجه سخنان و عملکرد خودشان نیز پایبند نیستند و مدام بد عهدی می‌کنند و این رویه عادتشان است.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی این کشور فقط منافع آمریکا را دنبال می‌کند و در این میان جان انسان‌ها اصلاً برایشان ارزشی ندارد و این مفهوم در جنگ‌های مختلف این کشور در گوشه و کنار جهان بارها به اثبات رسیده است.

امام جمعه ارومیه گفت: سابقه ضدانسانی آمریکا باید درس عبرتی برای کسانی باشد که حاضرند به هر قیمتی با این کشور رابطه برقرار شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بزرگداشت روز 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیوسته مدافع حقوق مظلومان و در مسیر مقابله با استکبار بوده و در این مسیر همیشه ثابت قدم طی طریق کرده و امسال نیز با بزرگداشت این روز مجدداً بر عزم خود در مقابله با استکبار تاکید خواهد کرد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات