۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۲۵۵۹۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مسؤولان توقعات بجای مردم را جدی بگیرند

مسؤولان توقعات بجای مردم را جدی بگیرند
امام جمعه شهرکرد گفت: همه باید زمینه حضور مردم را با رضایت مندی، خدمت درست، تکریم مردم و احترام گذاشتن فراهم کنند و این از ضرورت ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تأکید بر اینکه نماز پایه و اساس تمام مناسبت‌ها است، گفت: مؤمن مجاهد تنها به وسیله نماز در جامعه جا باز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم راجع به نماز آیات متعددی وجود دارد، تصریح کرد: به یقین حافظ نماز فردی امین، پایبند به عهد خود، مقاوم، بصیر بوده و به مستکبران و حیله بازان در جامعه میدان نمی‌دهد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید توجه به نماز اولویت اصلی و نخست جامعه دینی باشد، خاطرنشان کرد: به یقین اگر به نماز اهمیت دهیم و برای آن در زندگی جایگاه ویژه قائل باشیم، زندگی‌ها پویا و همه چیز معنا پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به توطئه‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد، ابراز کرد: مهمترین هدف امروز دشمن آن است که وحدت را در جامعه اسلامی از بین ببرد؛ بنابراین باید وحدت را با نماز جمعه و جماعات، حفظ و تقویت کنیم و این از ضرورت‌ها است.

وی حضور مردم در صحنه‌های محتلف را جزء اولویت‌های جامعه دینی برشمرد و افزود: امام مسلمین و مسؤولان باید زمینه حضور مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه نباید مسؤولان موجب نارضایتی مردم شوند، زیرا این امر دور شدن مردم و بر زمین ماندن دین خدا را به دنبال دارد، اظهار کرد: همه باید زمینه حضور مردم را با رضایت مندی، خدمت درست، تکریم مردم، احترام گذاشتن فراهم کنند و این از ضرورت هات است؛ مسؤولان باید توقعات به جای مردم را جدی بگیرند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به مسؤولان مبنی بر حضور میان مردم و ارتباط صمیمی با آن ها، بیان کرد: این امر دستور دین و برنامه انبیا است.

امام جمعه شهرکرد گفت: مسؤولان ارتباط با مردم را جدی بگیرند، زیرا بی اعتنایی مسؤولان به مردم آسیب وارد می‌کند و هیچ نظامی بدون حمایت مردم نمی‌تواند ادامه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با اشاره به ۱۳ آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، خاطرنشان کرد: این مناسبت تنها مختص دانش آموزان نیست بلکه وظیفه‌ای همگانی است که شرکت در راهپیمایی این روز حضور همگانی را می‌طلبد تا با حضور فعال دین خدا ادا شود. /۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات