۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۵۹۶
امام جمعه اردبیل:

طشت رسوائی آمریکا دیگر از بام افتاده است

طشت رسوائی آمریکا دیگر از بام افتاده است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: طشت رسوائی آمریکا دیگر از بام افتاده است و لاپوشانی کردن چهره واقعی آمریکا با برنامه‌های اخیر نیز به درد هیچ کسی نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: این هفته دولت آمریکا بعد از به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ادّعایی ارمنی‌ها توسط کنگره و به خاطر نزدیکی ترکیه به روسیه، ترکیه را تحریم کرد.

آیت‌الله عاملی گفت: بر فرض صحت این نسل کشی این که اولا این حادثه در زمان دولت عثمانی بوده چرا تاوان آن را باید مردم امروز ترکیه بدهند؟ ثانیا بزرگ‌ترین نسل کشی دنیا را دولت انگلیس در ایران مرتکب شد؛ این حادثه در زمان جنگ جهانی با جمع کردن غلات ایران توسط انگلیس اتفاق افتاد و نصف جمعیت ایران یعنی ده میلیون انسان بی گناه کشته شدند.

وی افزود: یک نسل کشی بزرگ دیگر در بوسنی اتفاق افتاد و با خیانت دولت هلند، 8 هزار مسلمان بی گناه قتل عام شدند؛ در کشتار سربرنیتسا 8 هزار مرد و پسر مسلمان بوسنیایی کشته شدند؛ این کشتار، بزرگترین کشتار بعد از جنگ جهانی دوم در خاک اروپاست؛ دیوان بین‌المللی دادگستری، این حادثه را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در جنگ بوسنی در سال 1995 چند صد نیروی حافظ صلح هلندی مأمور حفاظت از منطقه‌ای بودند که سازمان ملل متحد آن را محدوده امن اعلام کرده بود؛ هزاران مسلمان بوسنیایی به این منطقه پناه برده و 350 نفر از آنها وارد پایگاه نیروهای هلندی شده بودند؛ دیوان عالی هلند میزان مسئولیت این کشور در کشتار سربرنیتسا را 10 درصد اعلام کرد و وزارت دفاع هلند در خصوص بیانیه دیوان عالی گفت "دولت، حکم دیوان عالی را می‌پذیرد".

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: آیا نسل کشی مسیحیت بد است اما نسل کشی مسلمانان خوب است؟ در خوجالی نیز نسل‌کشی اتفاق افتاده و مسلمان‌ها توسط ارمنی‌ها قتل عام شده‌اند چرا کنگره آمریکا آن را محکوم نمی‌کند؟ الان بزرگترین نسل کشی در یمن اتفاق می‌افتد هر روز ده‌ها کودک از سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند تا حال پیش از 50 هزار نفر در یمن توسط ائتلاف آمریکایی کشته شده است. چرا آمریکا و اروپا به طور مستمر به رژیم شرور عربستان سلاح می‌فروشند؟

آیت‌الله عاملی بیان کرد: یکی از بدترین نسل کشی‌ها در حمله آمریکا به عراق انجام یافت و آمار نشان می‌دهد که بعد از حمله آمریکا به عراق، سرطان 600 درصد رشد کرده است و دلیل آن این بوده که آمریکا از 970 بمب و موشک که با ماده اورانیوم اشباع شده بود استفاده کرده است که طبق اعلام وزارت بهداشت عراق 160 هزار عراقی مبتلا به سرطان و تومورهای بدخیم هستند. کثرت تولد کودکان ناقص و معیوب در عراق بشریت معاصر را سرافکنده کرده است.

وی گفت: حقا که دنیا با «الکیل بمکیالین» و با معیار دوگانه و با حق ویژه و با درجه بندی انسانها اداره می‌شود و در چنین روزگاری بر ما لازم است سریعا تمام زیرساخت‌های کشور را با چنگ و دندان تکمیل کنیم تا با رسیدن به استقلال اقتصادی آرزوهای شوم استکبار جهانی را ناممکن بکنیم.

وی در خصوص تبلیغات آمریکا در موضوع کشته شدن خلیفه داعش اظهار کرد: ترامپ در دوره تبلیغ خود برای ریاست جمهوری تصریح کرد که داعش را کلینتون درست کرده است. خود کلینتون نیز در کتاب خود تصریح می‌کند که با سفر به بیش از پنجاه کشور داعش را راه انداختیم؛ پس تمام رؤسای داعش نیز توسط آمریکا نصب شده است. پس خلیفه بغدادی نیز توسط آمریکا انتخاب شده است. پس کشتن او توسط آمریکا برای آمریکا افتخار نیست؛ خودش می آورد و خودش می برد. همچنانکه سفیر انگلیس گفت "رضاخان را خودمان آوردیم و خودمان بردیم".

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: آنچه انسان را زجر می‌دهد این است که آمریکایی‌ها انسان‌ها را احمق حساب می‌کنند. امروز همه می‌دانند که آمریکا با ورقه داعش بازی و معامله می‌کند. با راه‌اندازی داعش هم آبروی مسلمان‌ها را می‌برد. هم داعش را مثل شمشیر سامورایی بالا سر مسلمان ها می‌گیرد و آنها را می‌دوشد و سلاح‌های خود را می‌فروشد و هم در روز مبادا مثل حادثه استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا از ورقه داعش به نحو احسن استفاده می‌کند ولی آنها باید بدانند طشت رسوایی آنها از بام افتاده و تلاش برای پوشاندن چهره واقعی آنها فائده ندارد.

وی افزود: بشار اسد دیروز گفت بغدادی در زندان آمریکایی‌ها در عراق بود آنها از زندان او را خارج و او را کشتند تا او نقش امروز را ایفا کند!

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شرارت‌ها، جنایت ها و زورگویی‌های آمریکا اظهار کرد: مبارزه با چنین قدرت اهریمنی قدسیت دارد به همین دلیل کشور ما روز 13 آبان روز اشغال سفارت آمریکا را «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تعیین کرده است.

وی گفت: دنیای معاصر مبتلی به یک قدرت اهریمنی شده که روحیه استکباری دارد و روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتمی خطرناک تر است. استکبار یعنی انسان یقین داشته باشد که راهی، باطل و کاری، جنایت محض است ولی با افتخار، آن را انجام دهد و به هیچکس پاسخگو نباشد.

وی افزود: استکبار غیر از کبر و تکبر است. انکار و اضاعه حق و اضاعه حکم با علم به حق بودن، استکبار است. در خصوص شیطان، آیه شریفه می فرماید « أَبَى وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِینَ» (34 بقره) عمل شیطان، استکبار بود چون می دانست آدم برتر است و مغالطه می کرد.

آیت‌الله عاملی بیان کرد: فرعون، مستکبر بود نه متکبر چون « وَجَحَدُوا بِهَا وَاسْتَیْقَنَتْهَا أَنفُسُهُمْ ظُلْمًا وَعُلُوًّا » (14 نمل) یعنی در حالی که باطنشان به الهی بودن آن معجزات یقین داشت، ستمکارانه وبرتری جویانه انکار کردند. اکنون اگر کسی بگوید میدانم روزه، نماز، حجاب و... حکم خدا و حق است اما من قبول نمی‌کنم، این فرد مستکبر است و با شیطان محشور خواهد شد چرا که هرکس وصف شیطان را داشته باشد در صور شیطانیه محشور می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل گفت: دولت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا با علم به حقوق ملت‌ها، آن را ضایع و به آنها تعدی و ظلم می‌کنند. کدام سیاستمدار آمریکایی است که نداند اسرائیل غاصب است و یا اینکه مثلا عراق مال عراقی‌هاست؟! کدام سیاستمدار آمریکایی است که نداند کشتن چندین هزار نفر زن و بچه به توهم یک دورغ یعنی وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق جنایتی نابخشودنی است؟!

وی گفت: آمریکا هیروشیما را بمباران کرد؛ رئیس جمهور آمریکا گفت "ما از حادثه هیروشیما احساس خجالت نمی‌کنیم چون اگر ما این چند هزار نفر را نمی‌کشتیم بعدا ممکن بود بیشتر از آن در همه دنیا کشته شود!" نظام حاکم بر دنیا، نظام پاسخگو نیست. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود "اوباما حتی اگر به هیروشیما سفر کند، عذرخواهی نخواهد کرد" اوباما نیز در کنفرانس خبری با یوکوهاتویاما نخست وزیر ژاپن گفت "باعث افتخار من است که در آینده به این دو شهر سفر کنم".

آیت‌الله عاملی بیان کرد: نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور گفت "به نقش انگلیس در تأسیس و ایجاد اسرائیل مفتخریم". بوش پسر به عراق حمله کرد و میلیون ها انسان کشته و زخمی و آواره شدند؛ بعد به آسانی گفت "ما اشتباه کردیم ولی خدا ما را خواهد بخشید" و حاضر به عذرخواهی نشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ناو وینسنس آمریکا در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر و خدمه که 60 کودک در بین آنها بود را ساقط کرد اما رئیس جمهور آمریکا به فرمانده آن مدال افتخار داد و تا آخر از ملت ایران عذرخواهی نکرد آنها در حمله به عراق و سوریه نه از دولت این دو کشور و نه از شورای امنیت سازمان ملل اجازه نگرفتند و گفتند "حوصله بازی موش و گربه را نداریم".

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وزیر خارجه آمریکا به راحتی لزوم سرنگونی حکومت مشروع و مردمی برخاسته از رأی مردم یعنی نظام اسلامی ایران را مطرح می کند و می گوید "با تقویت بعضی صداها در ایران این کار را انجام خواهیم داد" این سخن و اقدام کاملا بر علیه منشور سازمان ملل و بر علیه فلسفه تأسیس آن و اهانت به تمام اعضاء است. این عملکرد، آمریکا را به یک تروریسم دولتی تبدیل می کند. یکی از آمریکایی ها گفته بود "باید متوجه باشیم این فقط برنامه هسته ای ایران نیست که باید مهار شود بلکه باید فلسفه کلی جمهوری اسلامی باید کاملا مهار شود" یعنی با اساس دولت ایران کار داریم.

وی افزود: آنها کوچکترین آداب دیپلماسی را رعایت نمی‌کنند و به راحتی فلسفه تشکیل سازمان ملل را زیرپا می‌گذارند و به تمام اعضاء آن اهانت می‌کنند و اثبات می‌کنند که سیستم سازمان ملل عقیم است؛ آنها به راحتی دستور ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را صادر کردند و در مقابل عده ای روشنفکر مرعوب در داخل کشور می‌گویند "چرا امام در برابر آمریکا قواعد دیپلماسی را رعایت نکرد و گفت اسرائیل باید از بین برود و به دانشجوها اجازه تصرف سفارت آمریکا را داد".

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا بالصراحه دستور ترور دانشمندان هسته ای ایران را داد؛ آمریکا اعلام کرده هرکس فرماندهان رده بالای حزب الله را ترور کند، 12 هزار دلار جایزه به او می‌دهد. این را می‌گویند تروریسم دولتی ولی در نهایت وقاحت ایران را رژیم سرکش و عاصی نام می‌گذارد.

وی افزود: وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل، ایران را به دخالت نظامی تهدید کرد و گفت اگر برجام اصلاح نشود اسرائیل اقدام نظامی یک جانبه انجام خواهد داد. او ذره‌ای قواعد دیپلماسی را رعایت نمی کند ولی روشنفکران ما می گویند چرا ما در برابر آنها قواعد دیپلماسی را رعایت نمی‌کنیم؟

وی ادامه داد: معاون وزیر خارجه آمریکا در سال 1392 بدترین اهانت را به تمام ایرانی‌ها کرد و گفت " حقه بازی، فریب و دغل، بخشی از دی ان ای ایرانی هاست" انگار تمام ایرانی ها را به آزمایشگاه برده و یا به علم غیب دسترسی پیدا کرده است!/1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات