۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۲۵۶۰۳
شیخ الاسلام خبر داد؛

افزایش ۱۰ هزار دانش آموز به ظرفیت قم در سال جدید تحصیلی

افزایش ۱۰ هزار دانش آموز به ظرفیت قم در سال جدید تحصیلی
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امروز آموزش و پرورش استان قم با مجموع ۲۶۵ هزار دانش آموز در هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی در خدمت مردم و دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت هزار شهید فرهنگی و دانش آموز گفت: باید ادامه دهنده راه شهدای عزیز در عرصه های مختلف به ویژه عرصه های تربیتی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: امروز آموزش و پرورش استان قم با مجموع 265 هزار دانش آموز در هزار و 400 واحد آموزشی در خدمت مردم و دانش آموزان است، آمار دانش آموزان در سال جدید 10 هزار نفر افزایش داشته و چنین افزایشی را در دهه گذشته نداشتیم.

شیخ الاسلام اظهار داشت: با همکاری فرهنگیان توانستیم افزایش دانش آموزان را پوشش دهیم، افزایش 10 هزار دانش آموز در بازه زمانی محدود حداقل نیاز به 30 واحد آموزشی دارد اما با تمهیدات و تدابیر صورت گرفته این دانش آموزان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم 17 واحد آموزشی را به وسیله اعتبارات استانی، ملی و خیرین راه اندازی کنیم تا دانش آموزان مشکلی برای ثبت نام در فضاهای آموزشی نداشته باشند، برنامه های تربیتی و آموزشی در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: امروز دغدغه مدیران و معلمان مسائل تربیتی دانش آموزان است، اگر با برنامه منسجم و هماهنگ نتوانیم بین خانه، مدرسه و دانش آموز همسویی ایجاد کنیم قطعا اهدافی که در سند تحول ترسیم شده محقق نخواهد شد.

وی عنوان کرد: سعی و تلاش ما این است که خانواده و آموزش و پرورش به ویژه در مسائل تربیتی در کنار هم قرار گیرند و شاهد فعالیت های همسو و همه جانبه باشیم، مهم ترین مقوله ای که در برنامه آموزش و پرورش قرارگرفته مسائل زیر ساختی اعتقادی فرزندان است.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: سعی داریم که آموزش های در مدارس منجر به عمل شود، امروز بیش از 150 مدرسه با دفتر همکاری های حوزه تفاهم نامه منعقد کرده و روحانیان در سطح مدارس حضور پیدا کرده و در مسائل شرعی و اعتقادی کار می کنند.

وی اضافه کرد: در مدارس دخترانه طرح شمیم اجرا شده و در بیش از 100 مدرسه خواهران مبلغه حضور پیدا کرده و مباحث دینی و اعتقادی را مطرح می کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات