۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۲۵۶۰۴
در نشست هفتگی جامعه مدرسین مطرح شد؛

تأکید اعضای جامعه مدرسین بر تداوم برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد

تأکید اعضای جامعه مدرسین بر تداوم برخورد قاطع دستگاه قضا با مفاسد
نشست هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله یزدی و با حضور رییس دادگستری استان قم برگزار شد و اعضای این نهاد عالی حوزوی خواستار تداوم مقابله با مفسدان شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نشست هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز به ریاست آیت الله محمد یزدی و با حضور اعضای این نهاد عالی حوزوی برگزار شد.

حجت الاسلام علی مظفری رییس دادگستری قم، حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم و جمعی از مسؤولان قضایی استان قم مهمان جلسه این هفته جامعه مدرسین بودند.

در نشست امروز جامعه مدرسین آیات رضا استادی، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، عباس کعبی، عبدالله خائفی، جواد مروی، مرتضی مقتدایی، سید محمد غروی، نجم الدین طبسی، غلامرضا فیاضی، علی نکونام، محمود عبداللهی، محسن فقیهی، محمود رجبی و حجج اسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی، محمودرضا جمشیدی و حسن نظری شاهرودی حضور داشتند.

حجت الاسلام مظفری رییس دادگستری استان قم در ابتدای این جلسه با بیان این که در دوره جدید قوه قضاییه مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت فعالیت های دستگاه قضا قرار گرفته است، گقت: با اجازه رهبر معظم انقلاب تشریفات قضایی در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی برداشته شد و این پرونده ها در اسرع وقت در دادگاه ویژه فساد اقتصادی رسیدگی می شود.

 وی با بیان اینکه قانون مدنی و حقوقی مستقیما از فقه امامیه گرفته شده است، ابراز کرد: قوانین قوه قضاییه با حضور علما تدوین شده است اما در حال حاضر و با وجود شرایط جدید مشکلاتی در این قوانین وجود دارد و این قوانین باید با حضور علما و با نظر مراجع بازبینی و به روز شود.

در ادامه جلسه اعضای جامعه مدرسین از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد قاطع با مفسدان قدردانی کردند و خواستار تداوم برخوردها با دست اندازان به بیت المال شدند.

اعضای جامعه مدرسین همچنین دغدغه های خویش را درباه وضعیت فرهنگی و حجاب در شهر مقدس قم بیان کردند و از مسؤولان خواستند تا در کنار تقویت فعالیت های فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، با هنجار شکنان برخورد قاطع کنند.

همچنین حجت الاسلام غریب در ادامه این نشست بیان کرد: مسؤولان قضایی قم با تمام قوت در برخورد با ناهنجاری و جریحه دار شدن عفت عمومی در شهر مقدس قم ورود پیدا خواهد کرد.

داداستان قم با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد ناهنجارهای فرهنگی و بی حجابی به خانواده های مذهبی ورود پیدا کرده است، گفت: علت گرایش برخی دختران به بی حجابی تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی است که با برگزاری کلاس ها و افزایش آگاهی درباره عفت عمومی بسیاری از آنها از اصلاح شده اند./998/پ202/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات