۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۶۰۵
آیت الله طبسی:

انتظار فرج به معنای دست روی دست گذاشتن و نظاره گری نیست

انتظار فرج به معنای دست روی دست گذاشتن و نظاره گری نیست
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که انتظار فرج به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، گفت: اگر با ظلم مقابله نمی کنیم به کسانی که در میدان هستند طعنه نزنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر مطالعه فرمایشات و ادعیه امام زمان(عج) گفت: غیر از ثواب باید به محتواها و مضامین ادعیه دقت کرد که چگونه به پیروان خط می دهد در دوران حاکمیت ظلم و استکبار چه وظیفه ای بر عهده دارند.

وی افزود: آیا باید در دوران ظلم باید دست روی دست بگذاریم و تکلیفی نداریم؟ دشمن در حال پیشروی است و اگر بیاید بساط را جمع می کند، آیا وظیفه این است که نظاره گر باشیم و حتی اگر هم کمکی نمی کنیم و به کسی که در میدان فعالیت دارد طعنه و زخم زبان بزنیم؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: آیا می توان گفت کسی که دست روی دست گذاشته دارای امتیاز است؟ آموزه های اهل بیت(ع) به ویژه دعاهای امام زمان(عج) به ما خط می دهد که در دوران عربده کشی دشمنان و مستکبران موضع ما باید چگونه باشد که آیا باید به نماز و روزه قناعت کنیم و کاری به سیاست نداشته باشیم یا این که نقش فعال ایفا کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند مسلمانان و مؤمنان را از دایره خارج کند، انتظار فرج از بهترین اعمال است و برخی به گونه ای تفسیر می کنند که انسان فقط باید بنشیند و دست روی دست بگذارد، در حالی که این انتظار نیست و تنبلی و بی مسؤولیتی به شمار می رود.

آیت الله طبسی با تأکید بر این که انسان باید منتظر دولت کریمه یعنی دولت امام زمان(عج) باشند، ابراز داشت: در دولت مهدوی مؤمنان عزیز و منافقان ذلیل هستند، امروز در جهان چگونه با مؤمنان برخورد و از منافقان حمایت می شود؟

وی عنوان کرد: امروز بار سنگینی در دوران غیبت بر دوش ولی فقیه و فقها قرار دارد، امروز مشاهده می کنیم که دشمنان هر روز یک توطئه جدیدی علیه امت اسلام و انقلاب انجام می دهند و اگر عنایات الهی نبود مگر می توانستیم در برابر این توطئه های شیطانی بایستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در این شرایط باید برای رهبر معظم انقلاب و مسؤولان خدمتگزار دعا کرده و تا جایی که می توانیم برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: امام زمان(عج) همواره به فکر شیعیان هستند و برای آن ها در زمینه های گوناگون دعا می کنند، چنین ولی نعمتی بزرگواری داریم که همیشه برای ما دعا می کند و ما نیز باید وظایف خود را نسبت به حضرت به خوبی انجام دهیم.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد قمین
ارسال نظرات