۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۶۲۵۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

نتیجه مقاومت امت اسلام اخراج آمریکا از کل منطقه خواهد بود

نتیجه مقاومت امت اسلام اخراج آمریکا از کل منطقه خواهد بود
امام جمعه پردیسان با اشاره به فتنه انگیزی آمریکا در عراق و لبنان گفت: ملت ما شما را از ایران بیرون کرد و امروز هم شما را از کل منطقه بیرون رانده است.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای امیرالمؤمنین(ع) پردیسان با اشاره به ورود به ماه ربیع الاول گفت: این ماه، ماه پیامبر است و رفتار ما باید طبق فرمایشات حضرت باشد.

وی با بر شمردن بخشی از فضایل پیامبر اعظم(ص) افزود: ایشان رحمة للعالمین است و نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی مردم دنیا از صدر عالم تا انتهای آن منشاء رحمت و مهربانی خدا هستند. مسلمانان باید حول محور ایشان متحد شوند و از اختلافات و نزاع هایی که باعث تفرقه و آشوب در میان امت اسلامی می شود، پرهیز کنند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به دهه وقف گفت: وقف نماد تمدن اسلام است و نقشی که وقف در پیدایش تمدن اسلامی داشته کم نظیر است؛ باید در تمدن نوین اسلامی نیز دوباره باید از نقش وقف بهره برداری کنیم. وقف یکی از مصادیق بارز صدقه جاریه و باقیه صالحه است. طبق حدیث نبوی با مرگ همه چیز از انسان جدا می شود  به غیر از سه چیز صدقه جاریه، فرزند صالح و عمل صالح که اکثر علمای حدیث صدقه جاریه را تعبیر به وقف کردند.

وی با اشاره به وقف خواری در زمان طاغوت ستمشاهی گفت: در قبل انقلاب وقف خواری مرسوم بود و طبق بدعتی که رضا خان ایجاد کرد متولی وقف شد و واقعا در آن دوران وقف مظلوم واقع شده بود؛ انقلاب اسلامی منجر به این شد که وقف شکل اسلامی به خود بگیرد. پادشاهان اگر به مالی دست پیدا کنند تصاحبش می کنند اما پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اگر مالی به آن ها داده می شد برای منافع عمومی وقف می کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به انواع وقف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در 80 زمینه مختلف وقف وجود دارد که نوعا بر 4 محور است؛ اقتصاد که برای فقر زدایی و شکوفایی معیشت است؛ معنویت که باعث سعادت انسان است؛ تولید علم که باعث جهش و پیشرفت کشور می شود؛ ارتقای امنیت و سلامت که هم در زمینه روحی و هم در زمینه جسمی شاهد جامعه ای سالم و آرام هستیم.

وی وقف اموال را بهتر از صدقه دادن و هدیه دادن عنوان و اظهار کرد: وقف به مراتب بهتر از هبه و صدقه است چرا که دائمی و منفعتش بیشتر است. لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون یعنی وقف و انفاق و قرآن به وقف امر می کند که از بهترین مال های خود وقف کنید؛ در جهان امروز که بر اساس سرمایه داری است وقف یکی از شیوه های مبارزه است که خدا باوری را رواج می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در ادامه افزود: صدقه و کمک های مقطعی خوب و برای نیازهای فوری است اما وقف یک عمل راهبردی در اسلام است؛ در سیره پیامبر هم این عمل بسیار مشهود است و موارد متعددی که کسی هدیه ای برای پیامبر می آورد ایشان همان جا آن مال را به وقف عمومی اجتماع تبدیل می کردند که بعضی از این موقوفات هنوز هم گره گشای مسلمین است.

وی با انتقاد از مسؤولان که کمکی برای ساخت مصلا و مسجد نمی کنند، گفت: خود مردم از اول اسلام این امور را به دست گرفته اند و اما شما که در حکومت اسلامی کمکی به ساخت زیر بناهای اسلامی برای هدایت جامعه ندارید باید فردای قیامت جواب بدهید. در پردیسان 460 مؤسسه فرهنگی وجود دارد که در راستای حرکت خود جوش انقلابی فعالیت دارند که مؤمنین با وقف خود می توانند تجارتی که جاودانه و ابدی است به یادگار بگذارند؛ باید بگذرید تا بمانید و تا انسان از جان و مال خودش نگذرد جاودانه نخواهد شد.

امام جمعه پردیسان وقف را دارای انواع مختلفی دانست و گفت: اگر کسی را می شناسید که از لحاظ علمی استعداد دارد اما تمکن مالی ندارد، مالی در راه تحصیل او وقف کنید و برای انقلاب نیروی های ارزشمند بسازید؛ برای ازدواج، برای اشتغالزایی و مسکن وقف کنید؛ سینما بسازید که در آن فیلم های خوبی مثل رد خون را به نمایش بگذارند؛ پارک درست کنید که سبب ارتقای شادی جامعه شود؛ وقف جهاد است و کسی که وقف می کند در واقع خودش را وقف جامعه می کند.

وی با اشاره به فتنه عراق و لبنان تصریح کرد: آمریکا دوباره مشغول فتنه انگیزی در منطقه است اما بداند که ملت ما همان ملتی است که در 13 آبان لانه جاسوسی شما را فتح کرد و دنیا از این شجاعت ایرانیان مات و مبهوت شد؛ نتیجه این مقاومت این است که آمریکا نه تنها از ایران بلکه از کل منطقه اخراج شده است. در آن روز که انقلاب نهال نوپایی بود شما را بیرون کردیم الان که ریشه های مستحکم انقلاب در منطقه گسترش پیدا کرده پادوهای شما هم کاری از پیش نمی برند./پ203/ق

ارسال نظرات