۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۲۵۶۱۰
امام جمعه موقت کاشان:

هیچ چیز از دایره قدرت خداوند خارج نیست + فیلم

هیچ چیز از دایره قدرت خداوند خارج نیست + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه خداوند ناظر براعمال انسان است، گفت: کوچکترین اعمال انسان از دید خداوند پنهان نیست و هیچ چیز از دایره قدرت خداوند خارج نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۳۳ سوره رعد که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه از راه استدلال و برهان مشرکین را به چالش می‌کشد.

وی افزود: خداوند در این آیه خطاب به مشرکین می‌فرماید، «أَفَمَنْ هُوَ قَائِمٌ عَلَىٰ کُلِّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ» خدایی که همه موجودات را خلق کرده است برهمه آن‌ها نظارت دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند به گونه‌ای به همه موجودات خود احاطه و نظارت دارد که چنانچه لحظه‌ای توجه خود را از آن‌ها بردارد دیگر اثری از موجودات زنده وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: موجودات زنده، اما ضعیف دنیا چنان وابسته و نیازمند به عنایت و توجه به خدا هستند که اگر خداوند لحظه‌ای توجه خود را از آن‌ها بردارد اثری از آن‌ها باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند نگهبان و حافظ موجودات دنیا است و برای ادامه حیات آن‌ها رزق و روزی تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند ناظر براعمال انسان است، ادامه داد: خداوند هم نظارت به انسان و هم نظارت بر اعمال انسان دارد و کوچکترین اعمال انسان از دید خداوند پنهان نمی‌ماند و هیچ چیز در آسمان‌ها و زمین از دایره قدرت خداوند خارج نیست.

امام جمعه موقت کاشان گفت: خداوند به اعمال خوب و بد انسان نظارت دارد و برای اعمال انسان پاداش و عذاب در نظر گرفته است و نتایج اعمال خود در دنیا و آخرت خواهد دید.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند می‌فرماید ما که انسان را خلق کرده ایم از وسوسه‌های درونی او با خبرهستیم و از رگ گردن هم به انسان نزدیکتر هستیم.

امام جمعه موقت کاشان گفت: مومن واقعی کسی است که همیشه و در همه حال و در شادی و در غم به یاد خدا باشد و هیچگاه از مسیر حق خارج نشود./۱۳۰۷/پ310/ب
تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات