۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۵۶۲۰

حماس خواستار ابتکارعمل جدید برای مقابله با معامله قرن شد

حماس خواستار ابتکارعمل جدید برای مقابله با معامله قرن شد
حماس شرایط در سرزمین‌های اشغالی را خطرناک دانست و خواستار ارائه طرحی برای مقابله با نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز جمعه طی سخنرانی ضبط‌ شده خود به مناسبت یازدهمین نشست موسوم به «پیشگامان دفاع از بیت‌المقدس» که با شهار با هم علیه «معامله قرن و عادی سازی» در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، از شرکت کنندگان در این گردهمایی خواست برنامه و طرحی برای شکست معامله قرن و نقشه‌های ضد فلسطینی و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد.

او گفت: «خطر طرح آمریکایی معامله قرن فراتر از فلسطین و قدس بوده و شامل منطقه می‌شود». هنیه مقابله با این طرح را ضروری دانست و گفت که مقابله با این طرح ضد فلسطینی مستلزم اتحاد است.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

به گزارش «الخلیج الجدید»، اسماعیل هنیه با بیان اینکه قدس رمز وحدت مسلمانان به رغم همه طیف‌ها و مذاهب اسلامی و رمز آرمان فلسطین است، گفت که «ما در مرحله بسیاری خطرناک برای آرمان خود، مقدسات اسلامی و مسیحی به سر می‌بریم».

فارس

ارسال نظرات