۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۲۵۶۲۳
منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «تأثیر جریان های سیاسی بر تفسیر مفسران قرآن کریم»

نسخه الکترونیکی کتاب «تأثیر جریان های سیاسی بر تفسیر مفسران قرآن کریم»
در این اثر تأثیرات برخی از اقدامات خلفا و اندیشه‌های ترویج شده با کارهای آنان بر افکار مفسران صدر اسلام و تأثیر رواج اسرائیلیات در این زمینه تحلیل شده است.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «تأثیر جریان‌های سیاسی (خلفا، زندیقان و غالیان) بر تفسیر مفسران» اظهار داشت: پژوهشی تاریخی در زمینه فرآیند تفسیر قرآن و فراز و نشیب‌های آن و نقش و تأثیرگزاری خلفا، زندیقان و غالیان بر مکتب تفسیری صحابه و تابعین است.

وی گفت: در این نوشتار تأثیرات برخی از اقدامات خلفا و تئوری‌ها و اندیشه‌های ترویج شده توسط آنان بر افکار مفسران صدر اسلام و نیز تأثیر رواج اسرائیلیات در این زمینه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نمونه‌های از تفاسیر صحابه و اجتهادات آنان در این زمینه بررسی شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نویسنده در ادامه به نقش منفی افکار ارایه شده توسط برخی از زندیقان و ملحدان و نیز غالیان در صدر اسلام بر تفاسیر نگاشته شده در این عصر اشاره نموده و ضمن معرفی برخی از زندیقان و غلات، شبهه‌افکنی و انحرافات فکری ایجاد شده آنان در مسیر تفسیر قرآن را بررسی نموده است.

وی افزود: نویسنده ترویج اباحی‌گری و عقاید باطل، نسبت دادن امور غیر واقعی به اهل‌بیت (ع)، ارایه تأویل‌های فاسد از آیات قرآن، جعل احادیث تفسیری و وارد کردن تفکرات مبتنی بر تجسیم و تشبیه در تفسیر قرآن را از جمله آفات وارد شده به آن خلفا، زندیقان و غالیان عنوان نموده و به آسیب‌شناسی تفسیر از این منظر پرداخته است.

پهلوانی به معرفی کتاب «تاثیر جریان‌های سیاسی بر تفسیر مفسران» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته علیرضا رستمی هرانی است که در جامعه الزهرا (س) تهیه شده و در انتشارات این نهاد حوزوی به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «تاثیر جریان‌های سیاسی بر تفسیر مفسران» با ۵۴۴ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۳ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۶۰۳/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات