۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۶۲۵۶۲۷
دادستان قم:

با هنجارشکنی ها برخورد قانونی و قاطع می شود

با هنجارشکنی ها برخورد قانونی و قاطع می شود
حجت الاسلام غریب از برخورد قانونی و قاطع با هنجارشکنان در قم خبر داد و علت گرایش به بی حجابی را تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی و رسانه های مسموم دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن غریب، دادستان استان قم در نشست هفتگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برخورد قانونی و جدی دادگستری با هنجارشکنان در قم خبر داد و گفت: دادگستری با همکاری بسیج، ستاد امر به معروف و نیروی انتظامی با بهره گیری از تمام طرفیت های قانونی با ناهنجاری‌ها در شهر قم مبارزه خواهد کرد.

دادستان قم بیان کرد: طبق قانون جریحه دار شدن عفت عمومی، تنها استانی هستیم که با سگ گردی در خیابان ها  و اماکن عمومی مبارزه و برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلا غریب با بیان اینکه اینکه قانون مناسب در مورد درباره کشف حجاب وضع نشده است، ابراز کرد: طبق قانونی در سال 75 در این زمینه تصویب شده است، افرادی که کشف حجاب می‌کنند پنجاه هزار تومان جریمه می‌شوند و این قانون بازدارندگی برای خطا کاران ندارد؛ اما طبق قانون جریحه دار شدن عفت عمومی برای این افراد ضربه شلاق در نظر گرفته شده است، در چند ماه اخیر بیش با 300 مورد بد حجابی در شهر قم برخورد قانونی صورت گرفته است

دادستان قم با ابراز تأسف از اینکه در برخی موارد ناهنجارهای فرهنگی و بی حجابی به خانواده‌های مذهبی ورود پیدا کرده است، گفت: علت گرایش برخی دختران به بی حجابی تغذیه فکری نامناسب از طریق فضای مجازی و رسانه های مسموم است که با برگزاری کلاس‌ها و افزایش آگاهی درباره عفت عمومی بسیاری از آنها از متحول و اصلاح شده‌اند.

حجت الاسلام غریب بیان کرد: دادگستری با همکاری حوزه‌های علمیه قصد دارد در زمینه کاهش نا هنجاری و افزایش عفت عمومی شهر قم کلاس‌های آموزشی را برقرار کند./998/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
میثم صدیقیان
ارسال نظرات