۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۹
کد خبر: ۶۲۵۶۳۱
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

قرارگاه ارتقای فرهنگی قم با همکاری حوزه تشکیل شود

قرارگاه ارتقای فرهنگی قم با همکاری حوزه تشکیل شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه ویژه قم در جهان اسلام، خواستار تشکیل قرارگاهی با همکاری حوزه برای ارتقای فرهنگی قم متناسب با شأن و جایگاه آن شد.

به گزارش خبرنگار  سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست هفتگی جامعه مدرسین قم که با حضور مسؤولان قضایی قم برگزار شد، بر اهمیت بهبود وضعیت فرهنگی شهر قم تأکید کرد و گفت: نهادها و سازمان های استان قم با همکاری هم قرارگاه فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگ در قم ایجاد کنند.

عضو جامعه حوزه علمیه قم ابراز کرد: پژوهشی درباره استان قم در 27 شاخص فرهنگی در جامعه مدرسین صورت گرفته است که این استان در 17 شاخص فرهنگی نسبت به استانهای دیگر برتر و نسبت 9 شاخص در سطح پایین تر از دیگر استان ها قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی یا بیان اینکه آمار مهاجرت از دیگر شهرهای کشور به قم زیاد است، گفت: با بی حجابی نباید تنها برخورد قانونی شود بلکه با فعالیت های فرهنگی می توان آسیبهای موجود در این زمینه را کم کرد.

وی با بیان این که شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام است، بیان کرد: اگر وضعیت فرهنگی قم در سراشیبی سقوط قرار گیرذ، این وضعیت در بقیه شهرهای کشور نیز سرایت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: حوزه علمیه برادران و خواهران با همکاری قوه قضاییه می توانند برای ارتقای سطح فرهگی شهر مقدس قم تلاش کنند./998/پ202/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات