۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۲۵۶۶۸
حجت الاسلام ذوالنور:

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده «دو قطبی سازی» جامعه است

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده «دو قطبی سازی» جامعه است
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد که برخی رفتارها که از دولتمردان سر می زند برای تکمیل کردن زنجیره فشار بر مردم است تا رهبری مجبور شوند لوایح استکباری را بپذیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش بررسی مهم ترین مسائل داخلی و منطقه که در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با اشاره به روز 13 آبان و روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی گفت: این روز یادآور تبعید امام راحل به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان به دست دژخیمان شاه و تسخیر لانه جاسوسی است.

وی با بیان اینکه ماهیت نظام جمهوری اسلامی «استکبارستیزی» است، ادامه داد: اگر این مؤلفه را از نظام جدا کنیم، ماهیت خود را از دست خواهد داد؛ به بیان دیگر نظام ما بدون استکبارستیزی اسلامیت خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام ذوالنور لایحه FATF را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در جریان خروج آمریکا از برجام بنده یک طرح دو فوریتی را در 5 محور آماده کردم و 85 امضا گرفتم و اعلام وصول شد؛ این طرح چاپ شد، اما هیأت رییسه به صورت خلاف قانون جلوی آن را گرفت و اجازه پخش آن در صحن علنی را نداد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: پس از خروج آمریکا از برجام بنده متن این معاهده را چاپ کردم و به همراه برخی نمایندگان آن را آتش زدیم؛ چند روز بعد یکی از نمایندگان همان برجام را در یک جعبه کادو گذاشت و در نطق اصلی خود پس از تعریف و تمجید از برجام و دولت گفت ما باید برجام را محترم بشماریم.

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا کاملاً مقلد نظام سلطه و استکبار است و اراده مستقلی از خود ندارد، خاطرنشان کرد: برخی کشورها همچون انگلیس به عنوان بازوان و ماهیچه به تقویت نظام سلطه می پردازند؛ برخی دیگر نیز تحت اراده نظام سلطه بوده و برخی کشورهای دیگر همچون عربستان سعودی در اراده نظام سلطه هضم شده و همچون عروسک خیمه شب بازی استکبار هستند.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه طبق مبانی و اصول انقلابی با دنیای غرب تفاوت ماهوی داریم، بیان کرد: در همه دنیا تنها یک کشور است که از لحاظ عقاید، زیرساخت ها، اصول و مبانی با استکبار تفاوت ماهیتی دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران است؛ هویت انقلابی به ما اجازه نمی دهد با کفر و استکبار سازش کنیم.

نتیجه سیاست غرب سکولاریسم و اومانیسم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه سیاست غرب سکولاریسم و اومانیسم است، عنوان کرد: ماهیت نظام سیاسی ما توأم با دین است، از این رو نمی توانیم طبق سیاست های غرب عمل کنیم، زیرا تفاوت ماهوی با آن داریم؛ آنها می گویند دین باید در پستوهای فردی حضور داشته باشد، اما ما می گوییم دین باید در همه عرصه های سیاسی، فردی و اجتماعی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دین اراده فردی را مقهور می سازد و اجازه نمی دهد هر انسانی هر گونه بخواهد رفتار کند، افزود: پشت رفتارهای اسلامی ایدئولوژی و اعتقاد وجود دارد، از این جهت دنیای غرب اجازه نمی دهد انسان ها دین گرایی داشته باشند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه نتیجه سکولاریسم و اومانیسم نظام سیاسی لیبرال خواهد بود، اظهار داشت: اگر نظام سیاسی یک کشور لیبرال باشد، بدون شک نظام اقتصادی آن به سرمایه داری و کاپیتالیسم تبدیل می شود؛ این در حالی است که نظام اسلامی ما مبتنی بر توحید بوده و ولایت فقیه شاکله آن را شکل می دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کوتاهی حوزه های علمیه در تهیه محتوای اسلامی برای نظام و اقتصاد کشور ابراز داشت: امروز وظیفه حوزه های علمیه ایجاد تحول در تدوین قوانین حکومت اسلامی است؛ امروز برخی نمایندگان مجلس حتی ابتدائیات طهارت و نماز را نمی دانند، بنابراین چگونه می توانند قوانین تراز اسلام تنظیم و تصویب کنند؟

وی با اشاره به ساختار معیوب نظام دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: امروز با تفکرات دانشگاهی موجود، دانشجویانی تربیت می شوند که تفکر سکولار و غربی دارند؛ ما باید تدابیری بیاندیشیم که نیروی انسانی ما با تفکر تقابل با استکبار جهانی تربیت شود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه اگر بدنه اجرایی کشور التزام عملی به ولایت فقیه داشت هیچگاه منویات رهبر معظم انقلاب روی زمین نمی ماند، بیان کرد: اگر همه افراد مسؤول در بخش های مختلف اعتقاد و التزام به ولایت فقیه داشتند که آقای عارف و بیش از 60 نماینده مجلس برای دستبوسی آقای خاتمی نمی رفتند؛ اگر رییس جمهور ما که ادعای حقوق دان بودن دارد به مبانی قانون اساسی مسلط بود و اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه داشت هیچوقت نمی گفت رفراندوم برگزار شود و یا هیچگاه در مجلسی که زنان نیمه برهنه حضور داشتند حاضر نمی شد و یا با قانون حمایت از آمران به معروف مخالف نمی کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم پرداختن حوزه های علمیه به مسائل جدید و مورد نیاز نظام عنوان کرد: امروز نیازهای اصلی مورد نیاز نظام و جامعه روی زمین است؛ حوزویان نباید تنها به تذکرهای سطحی و پرداختن های جزیی به مسائل مورد نیاز بسنده کنند، بلکه باید به صورت تکلیف محور در جهت ایجاد تحول در جامعه تلاش کنند؛ حوزه باید در زمینه مقابله و مبارزه با استکبار جهانی مطالبات جدی داشته باشد و تنها به شعار و راهپیمایی 13 آبان اکتفا نکند.

وی با بیان اینکه حوزویان باید حرکت ساز و جریان ساز باشند، افزود: همه حوزویان به صورت بالقوه همانند امام خمینی(ره) هستند و می توانند حرکت های تحول آفرین انجام دهند؛ امروز حوزه های علمیه باید در زمینه استکبار ستیزی گام های بلندی بردارند.

برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده «دو قطبی سازی» است

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه در بخش پاسخ به سؤالات حاضران به تبیین حرکت های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس پرداخت و اظهار داشت: معمولاً مردم در شهرها بیشتر به صورت قوم گرایی و حب و بغض به نمایندگان رأی می دهند و حرکت های حزبی آنچنان تأثیری ندارد؛ طرح اصلاح طلبان این بود که ریاست مجلس را آقای عارف به دست بگیرد و مسائلی همچون حجاب اختیاری و حضور زنان در استادیوم و ازدواج زودرس دختران را مطرح کنند تا رأی مردم را بخرند، اما این کار صورت نگرفت و در حال حاضر مقداری تریبون های خود را علیه دولت فعال کرده اند و در کنار این موضوع دو قطبی سازی جامعه برای انتخابات را انجام می دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار دولتمردان در زمینه FATF ابراز داشت: دولت یک سری تعهداتی برای خود ایجاد کرده و پیمانی را با 17 هدف در سفر نیویروک امضا کرد که یکی از آن ها 2030 و یکی دیگر FATF بود؛ همه می دانند که لایحه FATF کنوانسیونی استعماری بوده و در قالب لوایح دولت به مجلس آمده است؛ 35 کشور در FATF  عضویت دارند و سایرین مجری تصمیمات آن بوده و عضو آن نیستند؛ ما از 49 کنوانسیون FATF اغلب آن را اجرا کرده ایم، اما پالرمو و پولشویی و CFT به علت استعماری بودن اجرا نشده است.

وی افزود: اساس CFT «مشتری مشتریانت را بشناس» است و ما طبق آن باید همه اطلاعات مالی خود را برای FATF شفاف کنیم؛ این موضوع در شرایط غیر تحریمی اشکال ندارد، اما در شرایط تحریمی نتیجه ای جز خودتحریمی و سخت تر شدن شرایط ندارد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به بدعهدی اروپایی ها خاطرنشان کرد: باید به برخی مسؤولان گفت تا کنون که در لیست سیاه نبودیم، چرا مشکلات افزایش می یافت؟ به نظر می رسد برخی رفتارها که از دولتمردان سر می زند برای تکمیل کردن زنجیره فشار بر مردم است تا رهبری مجبور شوند لوایح استکباری را بپذیرند؛ دولتمردان می خواهند بگویند راهی جز مذاکره برای حل مشکلات وجود ندارد.

طرح شفافیت آقای وکیلی به منزله دفن شفافیت است

وی در ادامه به مسأله شفافیت اشاره و بیان کرد: طرح شفافیتی که آقای وکیلی ارائه داد طرح شفافیت نیست، بلکه به منزله دفن شفافیت است؛ طرح شفافیت بنده این بود که همه رفتارهای ریز و درشت نمایندگان برای مردم شفاف شود، اما طرح آقای وکیلی این است که مشروح مذاکرات دستگاه ها باید برای مردم شفاف باشد؛ مشروح مذاکرات مجلس که از رادیو فرهنگ مطرح می شود، از این رو این طرح معنا و کاربردی ندارد.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: نمایندگان برای تبرئه خودشان از فشار عمومی این طرح را امضا کردند، در حالی که ما نمی توانیم به عنوان مثال مشروح مذاکرات شورای نگهبان را در زمینه رد صلاحیت برخی کاندیداها شفاف کنیم.

عملکرد مقتدا صدر در عراق درست نیست

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحولات منطقه اشاره و عنوان کرد: مقتدا صدر در عراق بد عمل می کند، مسیر خود را می رود و به مرجعیت کاری ندارد؛ پخت و پز اغتشاشات عراق در سفارت آمریکا با همکاری وهابیت، تجزیه طلبان و بعثی ها صورت گرفت، اما اصل مطالبات مردم به حق است و بدخواهان می خواهند آن را منحرف کنند؛ عراق دشمنان خشمگینی دارد و مردم آن باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه لبنان، سوریه و عراق با بهره گیری از تجارب ایران در خنثی سازی فتنه های دشمن بر مشکلات خود فائق خواهند آمد، اضافه کرد: دشمن 7 تریلیون دلار در منطقه خرج کرد و به جایی نرسید، از این رو جنگی نرم و نیمه سخت را در آن اجرا کرده است.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به اینکه فشارهای معیشتی بر مردم جز بی تدبیری و یا سوء نیت برخی مسؤولان نتیجه دیگری ندارد، گفت: به امید خدا روز به روز شرایط کشور بهتر خواهد شد؛ اگر منافقان داخلی برای کشور دردسر ایجاد نکنند، خارجی ها کار به جایی نخواهند برد؛ تحریم ها قابل دور زدن است، از این رو اگر برخی مسؤولان اجازه دهند می توانیم شرایط را بهبود بخشیم.

وی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور در زمینه رفراندوم تأکید کرد: اگر رییس جمهور راست می گوید راضی یا ناراضی بودن خود را به رفراندوم بگذارد تا ببیند بیش از 90 درصد مردم از او ناراضی هستند.

دستگیری روح الله زم کمتر از اسقاط پهپاد متجاوز نبود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به شاهکار اطلاعات سپاه در دستگیری روح الله زم اشاره و بیان کرد: این موضوع کم تر از فتح المبین، اسقاط پهپاد متجاوز و هدف قرار دادن آرامکو توسط یمن نبود؛ عوامل آمد نیوز در همه جای نظام نفوذی داشتند و باید گفت که اگر برخی مسؤولان پرونده آن را قلع و قمع نکنند و بگذارند که به درستی باز شود، پرونده بسیاری از مسؤلان بسته خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به مدیریت جهادی آیت الله رئیسی در برخورد با فساد ابراز کرد: ایشان برخورد با فساد را از خود قوه قضاییه آغاز کردند و در آن زمان همه اقداماتشان را تشویق و تحسین می کردند، اما حال که نوبت به آقازاده ها و برادرها رسیده داد و فریاد همه بلند شده است؛ امروز به برکت این مدیریت جهادی راه بسیاری از فسادهای اداری و اقتصادی بسته شده است./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات