۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۵۶۷۴

«جامو و کشمیر» رسماً به ۲ منطقه تقسیم شد

«جامو و کشمیر» رسماً به ۲ منطقه تقسیم شد
دولت هند علیرغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هندرسماً «جامو و کشمیر» را به ۲ منطقه «جامو و کشمیر» و «لداخ» تقسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت هند علیرغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، رسماً «جامو و کشمیر» را به ۲ منطقه «جامو و کشمیر» و «لداخ» تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی «دهلی‌نو» قرار می‌گیرند.

اوایل ماه آگوست (اواسط مردادماه)، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبرو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه یا همان ماده ۳۷۰ قانون اساسی را لغو و اعلام کرد که به زودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می‌کند.

طبق ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین عرفی جداگانه‌ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می‌شد و هم‌اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می‌توانند زمین و ملک در این استان خریداری کنند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

بر اساس این تصمیم، بخشی از استان جامو و کشمیر به منطقه جامو و کشمیر بدل می‌شود و بخشی از این استان هم با یک منطقه بودایی‌نشین، منطقه «لداخ» را تشکیل می‌دهد که دولت مرکزی دهلی نو، مستقیماً اداره این دو منطقه را برعهده خواهد داشت./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات