۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۲۵۶۸۰
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت‌های خیرخواهانه آموزش‌وپرورش به سمت نذر و وقف غدیر سوق یابد

فعالیت‌های خیرخواهانه آموزش‌وپرورش به سمت نذر و وقف غدیر سوق یابد
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به غربت وقف غدیریه در استان، گفت: باید بخشی از توان خیرخواهانه موجود در مجموعه آموزش‌وپرورش به سمت غدیر برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان، به تشریح اقدامات این اداره در راستای ارتقای توان علمی و دینی مبلغان اعزامی به مدارس پرداخت.

وی افزود: درزمینهٔ فعالیت مبلغان و ائمه جماعات مدارس و مشاوران مذهبی در تابستان امسال 11 هفته به مدت دو روز پنج‌شنبه و جمعه برای مبلغان دوره آموزشی با ارائه سرفصل‌های مهم و مفید و مؤثر برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان اضافه کرد: بدنه آموزش‌وپرورش نیاز به این سرفصل‌ها و مطالب داشت و نیاز بود مبلان و مبلغات ما دوره‌های مزبور را ببینند؛ ازاین‌رو برگزاری این دوره‌ها در دستور کار حوزه علمیه خراسان شمالی قرار گرفت.

وی که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در خراسان شمالی هم هست، ادامه داد: بر اساس برنامه این هفته مبلغان این دوره‌ها درس‌نامه خود را تحویل می‌دهند و ارزیابی درس‌نامه‌ها و صدور مدرک از سوی استاد اعزامی از حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: هم‌زمان با دوره مزبور، برای تعدادی از مبلغان برادر و خواهر در گرمه و جاجرم دوره فرقه شناسی و نحله‌های انحرافی به مدت 16 ساعت برگزار کردیم که بسیار مفید بود و دیروز این دوره به اتمام رسید.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان و معلمان درزمینهٔ وقف و نذر غدیری تأکید کرد و گفت: باید بخشی از توان خیرخواهانه موجود در مجموعه آموزش‌وپرورش به سمت غدیر برود.

وی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال معلمان می‌توانند آموزش رایگان را به‌عنوان زکات علم نذر امیرالمؤمنین (ع) کرده و فرزندان خانواده‌های بی‌بضاعت را به‌صورت رایگان آموزش فوق‌برنامه دهند و هزینه‌ای نگیرند.

حجت‌الاسلام مهرپویان افزود: یا بر اساس طرحی خیرخواهانه از سال 60 برخی از معلمان در ماه هزار تومان از حقوق خود را به صندوقی برای تهیه اقلامی نظیر عینک و سمعک برای دانش‌آموزان نیازمند می‌دهند که می‌توان اکنون عنوان این را تغییر داده و به نذر امیرالمؤمنین (ع) تبدیل کنیم تا نذر و وقف غدیری که در استان غریب است از غربت خارج شده و از سوی دیگر و کمک و نذر به‌عنوان نذر امیرالمؤمنین (ع) اجرایی شود./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات