۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۲۵۶۸۵
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

احیای موقوفات حوزوی در دستور کار اوقاف قرار گیرد

احیای موقوفات حوزوی در دستور کار اوقاف قرار گیرد
سرپرست حوزه علمیه لرستان بر ضرورت احیای وقف های حوزوی برای رفع مشکلات حوزه و طلاب تأکید کرد و گفت: احیای موقوفات حوزوی در دستور کار اوقاف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی «وقف و حوزه های علمیه»، که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، بر ضرورت احیای موقوفات حوزوی تأکید کرد و گفت: احیای موقوفات حوزوی در رفع مشکلات حوزه در زمینه های تحصیلی طلبه و دیگر نیازهای حوزه مؤثر است.

وی بر ضرورت هدایت نیت واقفان به سمت حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: سازمان اوقاف باید در زمینه احیای موقوفات حوزه برنامه ریزی جدی تری داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف مشارکتی از دیگر فرصت های مناسبی است که می تواند در رفع مشکلات جامعه در زمینه های مختلف نقش آفرین باشد.

وی نیاز امروز جامعه را به سمت ترویج وقف های مشارکتی خواند و گفت: با تبلیغ، هدایت نیت واقف و تشویق و ترغیب مردم به سمت وقف های جدید باید در نهادینه سازی و تقویت فرهنگ وقف گام برداشت.

سرپرست حوزه علمیه لرستان بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف مشارکتی می تواند فرصتی مناسب برای افزایش وقف های حوزوی باشد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: واقفان با انجام عمل وقف در حوزه های مختلف، رحمت پروردگار و آرامش ماندگار دنیا و آخرت را برای خود رقم می زنند، بیان آثار و برکات وقف و بازگو کردن هزینه درآمد موقوفات می تواند در گسترش و احیای فرهنگ وقف نیز نقش آفرین باشد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات