۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۲۵۷۲۰
ذوالفقاری:

پدافند غیرعامل مورد توجه مستقیم وزارت کشور و استانداران است

پدافند غیرعامل مورد توجه مستقیم وزارت کشور و استانداران است
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: پدافند غیرعامل در راستای تداوم خدمات‌دهی به مردم و اداره امور جامعه در هر شرایط مورد توجه مستقیم وزارت کشور و استانداران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری  رسا، نشست سراسری کمیته پدافند غیرعامل استان‌ها پیش از ظهر امروز با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به صورت ویدئو کنفرانس در وزارت کشور برگزار شد.

ذوالفقاری در ابتدای این نشست، ضمن تبریک هفته پدافندغیرعامل، از زحمات و تلاشهای همه استانها در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و گفت: استانها پیگیری و هماهنگی حوزه پدافند غیرعامل را در طول سال برعهده دارند و شاهد هماهنگی و پیگیری خوبی در این زمینه سطح استان ها هستیم.

معاون وزیر کشور در همین زمینه ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری جدی تر شورای پدافند غیرعامل استانها به ریاست استانداران، برنامه های سازمان پدافند غیرعامل را بتوانیم در استانها به دقت اجرایی کنیم.

دبیر شورای امنیت کشور تاکید کرد: مسئله پدافند غیرعامل، موضوعی نظری و یا یک مانور نیست، بلکه در ذیل این راهبرد، بایستی به طور واقعی برای هر شرایطی آمادگی کافی داشته باشیم؛ از جمله باید برای تداوم خدمات دهی به مردم و اداره امور جامعه در هر شرایط، به الزامات پدافند غیر عالم توجه جدی داشته باشیم. لذا قطعاً این موضوع به طور جدی مورد توجه مستقیم وزارت کشور و استانداران است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: ارتباط با شورای پدافند غیرعامل ۱۱ استان کشور از برنامه های هفته پدافند غیرعامل بود که امروز اجرایی شد.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست ویدئو کنفرانس با تاکید بر اینکه صیانت از زیرساخت‌ها و حفاظت از مردم اولویت سازمان پدافند غیرعامل کشور است گفت: تلاش داریم تا با ارتقای پایداری و آمادگی‌ها، سطح آسیب‌پذیری‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با تاکید براینکه رزمایش‌ها جهت ارزیابی وضعیت آمادگی‌ها باید به طور مستمر انجام شود گفت: این رزمایش‌ها سبب می‌شود تا اشکالات احتمالی مشخص شده و به حداقل ممکن برسد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه استان‌ها باید برنامه‌های مشخص حفاظت از مردم در شرایط بحران را در دستور کار قرار دهند گفت: شهرهای بزرگ باید فضاهای مناسبی جهت اسکان مردم در شرایط اضطراری تهیه کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور به ضرورت ارتقای تاب‌آوری سیستم‌های سایبری نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز، سایبر به عنوان زیرساخت همه دستگاه‌ها خدمت‌رسان تبدیل شده است باید تلاش کرد تا خدمات وابسته به فضای سایبر بتوانند در هر شرایطی به ارائه خدمت ادامه دهد.

سردار جلالی از نهایی‌شدن طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: ضروری است با توجه به ویژگی‌های خاص هر استان طرح پاسخ اضطراری در مواقع بحرانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز استانداران، از طریق ویدئو کنفرانس به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در یکسال اخیر در حوزه پدافند غیرعامل در استان‌ها پرداختند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات