۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۲۵۷۳۹
مدیر حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

نقش مهم علما و اساتید در انقلابی ماندن حوزه های علمیه

نقش مهم علما و اساتید در انقلابی ماندن حوزه های علمیه
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به تاثیرگذاری بزرگان و متولیان حوزه، گفت: با انجام وظایف متولیان حوزه علمیه در قبال انقلاب، طلاب و اساتید نیز انقلابی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی، مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه اساتید، طلاب و مدیران سه رکن مهم حوزه علمیه را تشکیل می دهند، گفت: نیروهای موجود در حوزه علمیه می توانند در میزان انقلابی بودن حوزه علمیه تاثیرگذار باشند.

مدیر حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی، عقب گرد نداشته است، عنوان کرد: در فراز و نشیب ها مختلف انتظارات بیشتری از حوزه علمیه می رود البته جای امیدواری وجود دارد تا حوزه علمیه در آینده وضع مطلوب تری در زمینه انقلابی گری داشته باشد.

وی به تاثیرگذاری فراوان بزرگان و متولیان حوزه علمیه در بدنه حوزه اشاره کرد و افزود: با انجام وظایف توسط متولیان حوزه علمیه در قبال انقلاب، طلاب و اساتید نیز انقلابی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی ملاک حوزه انقلابی را، میزان معرفت اساتید، طلاب و مدیران نسبت به معارف انقلاب اسلامی دانست و گفت: تفاوت حوزه انقلابی و غیر انقلابی در میزان شناخت نیروها نسبت به معارف انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه کرمان عنوان کرد: معارف انقلابی قرآن کریم و خصوصا تفسیر در انقلابی شدن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه بسیار موثر است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین آیات انقلابی قرآن کریم، اظهار داشت: آیات سوره های مبارکه توبه و برائت باید برای طلاب تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی ادعیه ماثوره از اهل بیت(ع) را یکی از منابع معارف انقلابی معرفی کرد و افزود: انس با ادعیه ماثوره از اهل بیت(ع) موجب انقلابی شدن انسان می شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان ابراز کرد: آشنایی و نگاه صحیح نسبت به مقوله انتظار نه تنها طلاب بلکه هر انسانی را انقلابی بار می آورد.

وی به اهمیت تبیین نظریه ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: باید نهاد ولایت فقیه که توسط امام عصر(عج) تاسیس شده در بین طلاب تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: اگر اساتید، مدیران و طلاب از لحاظ معرفتی در سطح مناسبی باشند، همواره روحیه انقلابی در حوزه علمیه زنده می ماند./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات