۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۲۵۷۴۸

واکنش استاد حوزه به برخی نسنجیده گویی ها درباره لباس روحانیت

واکنش استاد حوزه به برخی نسنجیده گویی ها درباره لباس روحانیت
استاد درس اخلاق حوزه لباس روحانیت را لباس پیامبران و اولیای الهی دانست و تأکید کرد که نباید سخنان و مطالب نامربوط برخی بدخواهان در حوزه موجب سستی در مسیر طلبگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مراسم درس اخلاق مدرسه علمیه امام باقر(ع) با اشاره به آیه «هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون» اظهار داشت: خداوند پیغمبر و دین را فرستاده تا تشیع عالمگیر شود.

وی افزود: همه نهادهای بین المللی باید توسط امام این مکتب شکل بگیرد و قدرت به دست این مکتب باشد، هر کسی هم که می خواهد بدش آید بدش بیاید، چراکه وقتی خداوند می فرماید این اتفاق خواهد افتاد حتمی خواهد بود در نقطه‌ای از جهان.

حجت الاسلام عالم زاده نوری تأکید کرد: اگر قرار بود امام زمان(عج) تنها کل عالم را با قدرت خود اصلاح کند حتی نوبت به خود ایشان هم نمی رسید و پیامبر با عنایتی همه مردم را اصلاح می‌کرد، اصلا شاید به پیامبر هم نوبت نمی رسید بلکه انبیای پیشین می توانستند این کار را بکنند و اصلاً نوبت به همان پیامبران هم نمی رسید و خود خدا این کار را انجام می‌داد، بنابراین اصلاح عالم یک دستور تشریعی است و باید مومن آن کار را انجام بدهد.

وی با بیان این این که  سنت خدا این است که در عالم انسانی با اراده انسانی کار پیش برود، گفت: پیامبر اعظم یار می خواست امام حسین(ع) هم یار می‌خواست و امام زمان(عج) هم یار می‌ خواهد، چراکه طبق آیه آخر دستور بر این است که شما بیایید و یاری کنید و انبیا و معصومین  خلاف سنت عمل نمی کنند.

این استاد درس اخلاق حوزه در ادامه بیان داشت: طبق دستور الهی اگر بخواهیم پرچم امامت حق در عالم برافراشته شود باید بیاییم به یاری دین خدا تا لحظه لیظهره علی الدین کله به وقوع بپیوندد.

عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد: طبق آیه قرآن تجارتی که ما را به آخرت و مقصد نهایی می رساند مجاهدت و زحمت کشیدن است چه با زحمت جانی چه مجاهدات مالی و پس از آن نصر من الله و فتح القریب آمده یعنی همان پیروزی نهایی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از امام باقر(ع) روایت است که مرگ یک عالم برای ابلیس از مردن ۷۰ عابد بی سواد محبوبتر است و شیطان هیچ وقت انقدر خوشحال نمی‌شود،چون وقتی کسی می‌خواهد طلبه شود تصمیم گرفته یک نصرت بزرگ را انجام دهد و در این مسیر شیطان با تمام قوا برای منصرف کردن او تلاش می کند چون وجود هر عالم برای دستگاه طاغوت مزاحم است اگر نتوانست او را بکشد او را در مسیر خود سرگردان و ناامید و سست می کند تا از کار بماند.

حجت الاسلام عالم زاده نوری با اشاره به این که شیطان ها راه های زیادی برای گرفتن این نیرو طراحی می‌کنند، گفت: اگر مشکل در این مسیر نباشد همه علاقه مند می شوند طلبه شوند و در آن شرایط معلوم نمی شود چه کسی برای حمایت دین آمده و چه کسی برای پر کردن جیب خودش؛ امام حسین(ع) می فرمایند مردم بنده دنیایند و دین لقلقه زبانشان است.

وی حرکت درست در مسیر طلبگی و حمایت از دین را سخت دانست و یادآور شد: از اول دنیا کسانی که ناصر دین بودند همیشه در حال آزمایش بودند تا شناخته شوند مشکلات برای اهل ایمان همیشه بوده و تازگی ندارد، همه انبیا سختی هایی به مراتب بسیار قوی تر و شدیدتر  کشیدند اما این میدان را خالی نکردند تا امروز این مکتب به دست ما رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: لباس روحانیت لباس حضرت آدم و نوح و ابراهیم و در نهایت خاتم الانبیاء  است، این لباس حامل همه آن ارزش هاست و در طول تاریخ خیلی‌ها تلاش کردند تا این تابلوی رسالت را از بین ببرند اما به لطف خدا نتوانستند موفق شوند.

وی با بیان این که شرط امداد الهی استقامت است، خاطرنشان ساخت: طبیعتاً طلبگی بیشتر به این استقامت نیاز دارد باید مراقبت کنیم تا آسیب های شیطانی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما را از این صحنه خارج نکند ما باید این مجاهدت در راه خدا را حفظ کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان یادآور شد: امت اسلامی به رهبری امام وقتی گوشه‌ای از این نهضت را نشان داد ببینید چه آبرویی برای مکتب ما شده است، بنابراین اگر حماسی کار بکنیم و حماسی طلبگی کنیم موفق می‌شویم؛ برخی نسنجیده گویی ها که در گوشه و کنار شنیده می شود نیز نباید ما را سست کند./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
یکی نیست به آقای اکبرنژاد که این روزها بدجوری رد داده بگه بابا بشین سرجات. واقعا این آدم یک سری مزخرف و شر و ور سر هم می کنه و متاسفانه یه عده طلبه بیسواد هم افتادن دنبالش
1
1
ناشناس
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
موافقم با نظر شما؛ اکبرنژاد برای بزرگ کردن خود باید حرف های شاذ بزند، پنجه به چهره بزرگان و علما بکشد.
البته به نظر بی توجهی به او بهترین راهکار باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
غالب نظرات آقای اکبر نژاد فاقد حقیقت و پشتوانه علمی است متاسفانه وی در مسیر بسیار غلطی افتاده اند تعجب از حمایت های مالی است از وی می شود گویی جریانی قدرتمند با پشتیبانی مالی وی قصد تخریب روحانیت و حوزه ها را دارد
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
واقعا از اظهار نظرهای سطحی ایشون متأسفم اونم در این موقعیت. اگر چه این شبهات هم به نوعی غربالگریست.
خداوند ما را به استقامت در راه خودش موفق گرداند.
0
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
مثلا می شود بفرمایید اصرار بر این پوشش متمایز از کدامین ادله قرآنی یا روایی یا عقلی بهره می برد و این برادر از کجا می فرماید که این لباس آدم و نوح و غیره بوده است؟
متاسفانه شما حرف های استاد اکبرنژاد را نه درست دیده اید و نه درست فکر کرده اید وگرنه روشن است که چه کسی دلیل دارد و چه کسی ندارد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
آقای اکبر نژاد گفته اصل عدم تمایز است چون انس نمی آورد.لابد فردا باید بگوید خمر بخورید تا انس و الفت بیاورد‌.لباس روحانیت جزء شعائر شده و مردم این لباس متمایز را قبول کردند.تمایزی مردود است که به خودی خود مستحب یا واجب نباشد و نیز موجب عدم انس و الفت باشد و مانع تبلیغ دین.وگرنه همه باید کت و شلوار بپوشند رفته گرها و نظامی و ...
1
1