۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۵۷۶۱
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

برچسب "برخورداری" مانع شناخت صحیح مسؤولان کشور از استان اصفهان می‌شود

برچسب
آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم شناخت صحیح مسؤولان از استان اصفهان، گفت: برچسب برخوردار باعث شده تا مسؤولان کاستی ها و نیازهای استان اصفهان را به خوبی نشناسند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس دیوان عالی کشور با آرزوی قبولی اعمال و عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر و تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: روزهای تعطیل زیادی در این ایام وجود داشت که همه مسئولان و خادمان ملت باید تلاش کنند تا کارهای عقب افتاده در این مدت، جبران شود. 

وی با بیان اینکه متأسفانه کلمه «برخوردار»، استان اصفهان را عقب انداخته است، افزود: استان اصفهان به اندازه حدود 10 یا  12 استان کشور، مالیات پرداخت می‌کند و مسئولان کشور گمان می‌کنند چون این استان مالیات خوبی پرداخت می‌کند، همه پولدار هستند درحالی‌که دو کارخانه بزرگ ذوب‌آهن و فولاد مبارکه و سایر کارخانه‌ها این حجم از مالیات را پرداخت می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: می‌توان گفت برچسب «برخورداری» ای که بر استان اصفهان زده شده است سبب شده تا مسئولان کشوری، استان اصفهان را به خوبی نشناسند و از کاستی‌ها و نیازمندی‌های این استان آگاهی صحیحی نداشته باشند. 

وی اضافه کرد: این استان، استانی کویری است و 106 هزار کیلومترمربع وسعت دارد که تنها 25 هزار کیلومتر آن، اطراف رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته و 75 هزار کیلومتر آن کویری است.   

آیت‌الله طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم رسیدگی و پشتیبانی از دستگاه قضایی استان اصفهان یادآور شد: در گذشته دستگاه قضایی توجه صحیحی نسبت به استان اصفهان نداشته است و زندان اصفهان وضعیت بسیار بدی داشت و چندین برابر ظرفیت خود زندانی در خود جای داده بود که با کمک خیران و دستگاه قضایی امروز وضعیت بهتری پیدا کرده است.  

وی با بیان انتقاداتی از شیوه عملکرد دیوان عالی کشور گفت: لازم است تا قضات نسبت به برخورد با یک فساد وحدت رویه داشته باشد و اختلاف نظرهایی که در صدور رأی وجود دارد برطرف شود، همچنین دیوان عالی کشور نیازمند نیروهای جوان، متخصص و متعهد است.

قضات اصفهان خوب و پر کار هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم در این دیدار با بیان اینکه استان اصفهان قضات خوب و پر کاری دارد، اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان استان برخوردار معرفی شده است اما این استان کمبودهای بیشتری نسبت به سایر استان‌ها در حوزه قضایی دارد.   

رئیس دیوان عالی کشور گفت: حجم بالای پرونده‌های قضایی، ورودی زیاد پرونده‌ها، کمبود قاضی و طولانی شدن زمان رسیدگی از عمده مشکلات این استان به شمار می‌رود./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات