۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۲۵۷۶۷

۷۴ هزار دانش‌آموز اردبیلی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند

۷۴ هزار دانش‌آموز اردبیلی عضو بسیج دانش‌آموزی هستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۷۴ هزار دانش‌آموز استان عضو بسیج دانش‌آموزی هستند و ۹۴۳ واحد مقاومت بسیج در مدارس استان فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد ناصری در نشست صمیمی استاندار اردبیل با اعضای ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت بسیج دانش‌آموزی در استان اردبیل به یک امر نهادینه و فراگیر تبدیل شده و شاهد پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدارس استان هستیم.

وی با اشاره به این که 74 هزار دانش‌آموز استان عضو بسیج هستند بیان کرد: 943 واحد مقاومت بسیج در مدارس استان فعالیت دارد و خوشبختانه بسیجیان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نیز خوش درخشیده‌اند که این موضوع برای ما یک افتخار بزرگ است که چنین نخبگانی از دل بسیج شکوفا شوند.

ناصری بیان کرد: پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدارس استان مطابق با سند تحول بنیادین یک لازمه اساسی است که در این زمینه اهمیت به بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلی نظام در حوزه آموزش و پرورش باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه تدوین برنامه های اساسی باید در دستور کار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: یک هزار و 300 دانش‌آموز استان در عرصه‌های مختلف جهادی و عمرانی فعالیت ویژه‌ای داشته‌اند که این مهم در حقیقت به یک فرصتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است تا بتوانیم در رفع مشکلات جامعه از این قشر استفاده کنیم.

ناصری تصریح کرد: سال گذشته 11 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و امسال نیز 40 درصد از اعزام محقق شده و تا پایان سال این وضعیت ادامه خواهد یافت.

ظرفیت بسیج دانش‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کارگیری می‌شود

استاندار اردبیل نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یوم الله 13 آبان ماه بیان کرد: ظرفیت بسیج دانش‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌کارگیری می‌شود و باید برنامه‌های فرهنگی را به همین منوال گسترش و توسعه داده و در تمامی عرصه‌ها پیشگام باشیم که این مهم برای ما بسیار حائز اهمیت است.

اکبر بهنامجو افزود: مشارکت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و به خصوص حوزه اجتماعی باید مورد توجه واقع شود و درصدد هستیم با شناسایی دقیق نیازمندی‌ها و طرح‌های لازم برای استان در تصمیم‌گیری‌های مهم تاثیرگذار باشیم و مشکلات اقتصادی را برطرف و توسعه اشتغال را شاهد باشیم.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات