۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۲۵۷۷۵
نماینده مجلس خبرگان:

گیرندگان حقوق‌های نجومی ‌اعتقادی به راه و سیره شهدا ندارند

گیرندگان حقوق‌های نجومی ‌اعتقادی به راه و سیره شهدا ندارند
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حقوق‌های نجومی حاصل عدم اعتقاد به راه و سیره شهدا است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی در یادواره شهدای روستای هنجروئیه از توابع شهرستان زرند استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم شهدا زنده هستند و در نزد پرودگار خود روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا پیوند بین مردم و شهدا و خانواده‌های شهدا را قوت می‌بخشد و دشمن از همین پیوند هراسان است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید در قرآن به کسی گفته می‌شود که در راه خدا کشته شده و در راه خدا جان خود را تقدیم کرده است افزود: امام حسین‌(ع) خون خود را در راه خدا بذل کرده است و فرمود هر که می‌خواهد در راه ما خون قلب خود را تقدیم کند، بیاید.

وی با بیان اینکه در تبین فلسفه برگزاری یادواره‌های شهدا و مجالس شهدا خاطر‌نشان کرد: بیان ویژگی‌های شهدا برکات زیادی دارد و اولین اثر برگزاری مجالس شهدا این است که ما در پیشگاه خداوند اعلام می‌کنیم که ما قدردان شهدا هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه خداوند نیز قدر خوبان و نیکان را می‌داند و در قرآن کریم از نیکان یاد کرده است گفت: یکی با علم، آبرو و مال خود خیر می‌رساند اما شهدا با تمام هستی خود که جان آنها بود به ما و جامعه اسلامی خیر و خوبی رساندند.

وی با بیان اینکه پیامبر‌(ص) فرمود بالاتر از هر نیکوکاری نیکوکار دیگری است اما هیچ نیکی بالاتر از شهادت نیست افزود: شهید همه موجودی خود را یکجا تقدیم کرده است تا راه را روشن کند و نور خدا خاموش نشود چرا که مشرکان و کفار تمام تلاش خود را می‌کنند تا نور خدا، قرآن و پیامبر‌(ص) را خاموش کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه با یاد شهید یاد ارزشهایی می‌کنیم که شهدا برای حفاطت از آن ارزشها رفتند تصریح کرد: شهدا دنیا‌طلبی را در هم شکستند و پرچم هدایت را بعد از انبیای الهی و ائمه معصومین به دست گرفتند، شهدا ارزشهای الهی را به ما یادآور می‌شوند.

وی با بیان اینکه راه حق ادامه دارد و خاموش شدنی نیست گفت: مقصد این است که راه اسلام جهانی می‌شود و انقلاب اسلامی ایران هنوز آغاز راه است، نظام اسلامی شکل گرفته و مقصد و هدفش گسترش اسلام در تمام عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی با اشاره به اینکه امروز در اروپا و آمریکا حاکمیت به دست افکار سطحی دنیا‌گرایانه و ضد بشری است افزود: ملت ایران برای اسلام انقلاب کرد و اعلام کرد هدف همان هدف سیدالشهدا‌(ع) در نهضت عاشورا است و امام حسین‌(ع) فرمود قیام من برای دنیا‌طلبی و ریاست‌طلبی نیست و برای رسیدن به سلطنت مسابقه ندارم.

وی با بیان اینکه شهدا نیز برای اعتلای اسلام به جبه‌ها رفتند و باید در این راه از شهدا الگو‌پذیری کنیم اظهار داشت: کشور، ملت و جامعه ما به یادکردن و گرامیداشت یاد شهدا از آب خوردن محتاج‌تر است و در این راه نباید خسته شویم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید باهوش‌ترین و عاقل‌ترین انسان بعد از معصومین است چرا که خوبی‌ها را با بصیرت کامل شناخت و راه خود را پیدا کرد و سعادتمند شدند و به بالاترین کلاس خداشناسی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است افرادی سال‌ها در حوزه و دانشگاه تحصیل کنند اما به حقیقت شهدا نرسد افزود: شهدا الگوی معرفت به خدا هستند و حقیقت واقعی عالم هستی و مرگ را درک کردند و با یقین جان خود را کف دست گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان اینکه هر کسی در این دنیای فانی به چیزی وابسته است و محبتی از دنیا در دلش است خاطر‌نشان کرد: بعضی‌ها به میز ریاست خود وابستگی دارند و حاضرند به هر قیمتی رئیس شوند و کرسی ریاست را رها نمی‌کند اما شهید از همه وابستگی‌ها خود را جدا می‌کند و به سوی خدا می‌شتابد.

وی با اشاره به اینکه خداوند به شهید افتخار می‌کند و در قرآن کریم می‌فرماید خدا خریدار شهدا است گفت: شهید خود را از دنیا، ریاست، تعلقات دنیوی آزاد کرد و زنجیرهای دنیایی را پاره کرد و فقط طوق بندگی خدا را به گردن آویخت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئول جمهوری اسلامی بیشتر از هر چه محتاج آزادگی است افزود: اگر مسئولی آزاده نباشد دین خود را فدای میز خود می‌کند، مردم را فدای ریاست‌طلبی خود کرده و برای ماندن در پشت میز ریاست دست به هر کاری می‌زند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین‌(ع) مظهر آزادگی در عالم است و شهدا به آن حضرت اقتدا کردند تصریح کرد: اگر مدیران ما نیز به راه شهدا اقتدا کنند، بی‌تقوایی از جامعه رخت می‌بندد و مال مردم خوری جمع می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی حاصل عدم اعتقاد به راه و سیره شهدا است گفت: اگر فردی به دینداری و آزادگی و راه شهدا اعتقاد داشته باشد حقوق بیش از اندازه از گلویش پایین نمی‌رود و شهدا حتی از حقوق خود برای مردم گذشتند.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نمی‌خواهند ویژگی‌های شهدا بیان شود تا اعمال پلیدشان را در تاریکی انجام بدهند تاکید کرد: نمی‌خواهند نام شهدا در جامعه زنده بماند تا اعمال و افکار ناحقشان را به نتیجه برسانند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امنیت امروز کشور نتیجه روحیه جهاد و شهادت است افزود: جهاد و شهادت زره آهنینی است که اجازه نمی‌دهد نیزه دشمن به پیکره نظام اسلامی برسد، شهدا زیر باز ظلم و زورگویی کفار نرفتند و ملتی که آماده جهاد است همیشه حقگو بوده و زیر باز زورگویی استکبار نمی‌رود.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات