۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۲۵۷۸۹
استاندار کرمانشاه:

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه اقتدار نظام است

مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه اقتدار نظام است
بازوند با بیان اینکه گام دوم انقلاب راهبرد اصلی نظام اسلامی است، مشارکت حداکثری در انتخابات را نشانه اقتدار نظام دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست دبیران احزاب استان کرمانشاه، اظهار داشت: سلامت انتخابات بسیار مهم است و مجریان و ناظران امانت‌داران رای مردم هستند و بی‌طرفی مجریان در دستور کار ماست و انتخاب مردم برای ما قابل احترام است.

استاندار کرمانشاه با تشکر از تبادل نظر و بیان اندیشه‌های انسجام محورانه توسط دبیران احزاب، تاکید کرد: از احزاب انتظار نقش‌آفرینی در مشارکت حداکثری انتظار می‌رود.

وی در ادامه از همراهی صداوسیما قدردانی کرد و گفت: در زلزله کرمانشاه انسجام و وحدت ملی شکل گرفت و تاکید مقام معظم رهبری یعنی فرصت‌سازی از تهدید زلزله رقم خورد.

بازوند در ادامه این نشست نداشتن بخش خصوصی را یکی از مشکلات جدی استان کرمانشاه دانست و گفت: این در حالی است که در استان‌های رشد یافته بخش خصوصی هزینه‌های قابل توجهی برای استان متقبل می‌شود.

مدیر ارشد استان در بیان عملکرد دو ساله خود در مدیریت استان کاهش نرخ بیکاری از 25 درصد به 14 درصد را یکی از آمارهای موفق این دوره دانست و اضافه کرد: این کار ماحصل تلاش همه مدیران و از حرکت براساس برنامه بوده است.

بازوند ادامه داد: برای کاهش نرخ بیکاری سه برنامه رونق تولید، سند اقتصاد مقاومتی و سند اشتغال استان را با هدف‌گذاری کاهش سه درصدی بیکاری تدوین شده که برای تحقق آن نیاز به ایجاد 26 هزار شغل دیده می‌شود.

وی کانون و مرکز شدن کرمانشاه در منطقه غرب کشور را دیگر هدف مهم خود دانست و گفت: کرمانشاه روزی هاب منطقه غرب کشور بود و همه استان‌ها از آن سرویس می‌گرفتند امروز این نقش کم‌رنگ شده است و می‌طلبد کرمانشاه جایگاه خود را بازیابد که البته تحقق آن مستلزم زیرساخت‌ها است.

بازوند ایجاد باندی دیگر در کنار باند اصلی فرودگاه کرمانشاه با هزینه 120 میلیارد تومانی را در راستای مرکز شدن کرمانشاه در منطقه عنوان کرد و تاکید کرد: مرکزیت کرمانشاه باید در ارائه خدمات نمایان شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات و خدمات بی‌نظیری که در زلزله کرمانشاه ارائه شد، افزود: نتیجه کار تحقق تاکید رهبری انقلاب در فرصت‌سازی از زلزله بوده به‌طوری که 6 هزار خانه به روستاها اضافه شده و در سرپل به اندازه یک شهر پروانه ساخت صادر شد.

بازوند میزبانی کرمانشاه از جشنواره انیمیشن را موجب ایجاد یک نشاط اجتماعی قوی در میان مردم استان دانست و گفت: میزبانی از جام جهان پهلوان تختی نیز نشاط مضاعفی در مردم استان ایجاد کرد.

استاندار کرمانشاه میزبانی کرمانشاه از رویداد 2020 را کاری بزرگ دانست و افزود: اینکه گردشگری 167 کشور جهان به کرمانشاه آورده شود کار راحتی نبوده و هم‌اکنون نیز کار ثبت جهانی اورامانات را به طول 2 هزار کیلومتر مربع در دست پیگیری قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به کلان شهر شدن کرمانشاه پس از 25 سال از این رویداد به‌عنوان ظرفیتی برای گشایش نگاه سرمایه‌گذاران و فراهم شدن زمینه برای ایجاد شهر جدید در کرمانشاه یاد کرد.

بازوند در ادامه بیان عملکرد خود ایجاد بندرخشک در استان را یکی دیگر از ظرفیت‌های ایجاد شده دانست و گفت: سه مرز را در این مدت رسمی کردیم که کار راحتی نبوده است، شوشمی شیخ‌صله و سومار بعد از دو سال رسمی شدند، همچنین بحث بازگشایی مرز خسروی دو سال توان از ما گرفت که ظرفیت بزرگی برای اثرگذاری در اقتصاد و مرز استان است.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه احزاب به برنامه‌های توسعه‌ای استان کمک کنند، افزود: البته احزاب به حوزه نقد هم وارد شوند، چرا که ما از نقد استقبال می‌کنیم احزاب از پایه‌های اصلی توسعه هستند و اگر شکل نگیرند هزینه‌های انتخابات بر دوش سیستم می‌افتد.

بازوند در پایان، تاکید کرد: سال 98، سال حساسی است و باید زنده بودن سرمایه اجتماعی کشور به رخ جهانیان کشیده شود.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات