۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۲۵۷۹۵
حجت الاسلام پژمانفر در تذکری خطاب به رییس جمهور:

آقای روحانی به جای فرافکنی پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشید

آقای روحانی به جای فرافکنی پاسخگوی ناکارآمدی‌های دولت باشید
نماینده مردم مشهد در تذکری به رییس‌جمهور عنوان کرد چرا به جای پاسخ‌گویی در مورد عملکرد دولت دوازدهم و حل مشکلات معیشتی مردم به فرافکنی و حمله به ارکان نظام می‌پردازید.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه سال ۹۸ در تذکری خطاب به دولت خواستار پاسخگویی دولتمردان درباره پاره‌ای از مسائل شد.

مشروح تذکر حجت الاسلام پژمانفر که در اختیار اصحاب رسانه‌ها قرار گرفته به شرح ذیل است:

متن کامل تذکر نماینده مشهد به رییس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: چرا علی‌رغم تصویب مجلس برای اختصاص سه درصد ظرفیت و سهمیه جذب دستگاه‌های اجرایی در قالب قانون حمایت از نابینایان و سایر معلولان، این مهم بطور کامل اجرا نمی‌شود؟ و ما شاهد بیکاری نابینایان و معلولان عزیز کشورمان هستیم.

شرح تذکر:

علی‌رغم تصویب مجلس برای اختصاص سه درصد ظرفیت و سهمیه جذب دستگاه‌های اجرایی در قالب قانون حمایت از معلولان این مهم بطور کامل اجرا نمی‌شود، و ما شاهد بیکاری نابینایان و معلولان عزیز کشورمان هستیم.

علاوه بر این دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان تمایل زیادی نسبت به به‌کارگیری معلولان ندارند در صورتی که می‌توان گفت، معلولیت در فاصله یک قدمی هر فردی است.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، یک پنجم جمعیت هر کشوری را معلولان تشکیل می‌دهند و در کشور‌های توسعه یافته به غیر از جامعه معلولان جسمی، حرکتی، عقب‌ماندگان ذهنی، نابینایان و ناشنوایان، کسانی که مشکل بیماری داخلی مانند قلب، کلیه و … دارند در زمره معلولان محسوب می‌شوند در حالی‌که در ایران این گونه نیست.

وی همچنین در تذکر دیگری به رییس‌جمهور عنوان کرد که چرا به جای پاسخگویی در مورد عملکرد دولت یازدهم و حل مشکلات معیشتی مردم، به دنبال حمله به ارکان نظام هستید.

خلاصه تذکر: چرا رییس جمهور به جای پاسخگویی در خصوص عملکرد دولت یازدهم در امر معیشت مردم، به دنبال فرافکنی و حمله به ارکان نظام است و برخلاف اصل ۹۹ قانون اساسی حمله به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار داده است؟

شرح تذکر:
۱- آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان به خوبی می‌دانند که هرگاه سخن از تاسیس یک تشکیلات در میان است، پای شرایط کسانی که قرار است عضو آن تشکیلات باشند هم به میان کشیده می‌شود؛ بنابراین الزاماً باید کسانی باشند تا انطباق خصوصیات داوطلبان حضور در آن تشکیلات را با شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده است بررسی کرده و نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کنند. این نکته از بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین مبانی و اصول علم حقوق است و بسیار بعید به نظر می‌رسد که رییس‌جمهور محترم از آن بی‌خبر باشند. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات