۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۲۵۷۹۹
با موافقت نمایندگان؛

دو فوریت تقلیل مجازات حبس تعزیری به تصویب رسید

دو فوریت تقلیل مجازات حبس تعزیری به تصویب رسید
با موافقت نمایندگان مجلس طرح دو فوریت تقلیل مجازات حبس تعزیری به تصویب رسید.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه سال ۹۸ در جریان بررسی طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری با ۱۸۰ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس طرح مذکور با توجه به ضرورت بازنگری در مجازات‌ها و تقلیل جمعیت کنونی زندانیان و صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی مربوط به اداره زندان‌ها و با عنایت عدم وجود ملاک غذایی و منطق حقوقی در تعیین میزان مجازات حبس تعزیری برای جرایم مختلف و از طرفی عدم انطباق مجازات حبس با احکام شرعی و فاقد سابقه در حکومت اسلامی اصل پیامبر(ص) با این درجه از توسیع و انحصار آن در موارد خاص و مخصوص تقدیم می‌شود.

بر این اساس محمد جواد فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان طراح طرح مذکور اظهار کرد: این طرح بیانگر یک مبحث ملی بوده و نباید به آن جناحی و حزبی نگاه کنیم.

او افزود: در شرایط فعلی شاهد افزایش جمعیت کیفری هستیم که این آمار قابل قبول نیست.

فتحی تصریح کرد: ۲ هزار عنوان مجرمانه در قوانین کیفری داریم که برای آن‌ها مجازات حبس تعیین شده در حالی که این میزان حبس قابل توجه است و منجر به پر شدن زندان‌ها شده است و هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. /۸۵۶/د102/ق
ارسال نظرات