۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۲۵۸۰۲

تاکید دفتر آیت الله یعقوبی بر مبارزه با فساد در عراق

تاکید دفتر آیت الله یعقوبی بر مبارزه با فساد در عراق
دفتر حضرت آیت الله یعقوبی بر مبارزه با فساد در عراق تاکید کرد و خواستار تقسیم عادلانه ثروت های ملی شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از شیوخ عشائر استان ذی قار عراق با مسؤولان دفتر حضرت آیت الله یعقوبی از علمای این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

مسؤولان دفتر حضرت آیت الله یعقوبی در این دیدار گفتند: نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان باید از اموال عمومی محافظت و تظاهرات ها را به صورت مسالت آمیز برگزار کنند.

آنان افزودند: مسؤولان پارلمان و دولت عراق باید امتیازات مسؤولان را کاهش دهند و ثروت های ملی کشور را به صورت عادلانه تقسیم کنند.

مسؤولان دفتر حضرت آیت الله یعقوبی تصریح کردند که دستگاه های قضایی مسؤولیت بزرگ تری در مبارز با فساد و ممانعت از هدر رفت و یا سرقت بیت المال دارند.

آنان ادامه دادند: دولت عراق باید فرصت شغلی مناسب را برای جوانان فراهم کند، حقوق ماهانه برای خانواده های متعفف اختصاص دهد و پرونده های فساد را کامل و برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال کند.

 مسؤولان دفتر این عالم عراقی اظهار داشتند که دولت باید به توصیه های مراجع تقلید توجه کند و با استفاده از افراد نخبه و ماهر خواسته های تظاهرات کنندگان را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

آنان همچنین خواستار تجدید نظر در قانون انتخابات شدند و گفتند که اسلحه فقط باید در دست نیروهای امنیتی باشد.

دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست‌وزیر و فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق، شامگاه شنبه نشستی را با فرماندهان امنیتی در حضور وزیر کشور برگزار کردند.

طبق این بیانیه، در این نشست عملکرد سازمان‌های امنیتی برای حفظ امنیت و ثبات کشور و انجام وظایف نیروهای امنیتی طبق دستورات لازم در زمینه حمایت از جان تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی و نیز زیرساخت‌ها در سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در تحولی دیگر، فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه‌ای از کاهش ساعات منع آمدوشد در پایتخت خبر داد تا فرصت برای بازگشت تظاهرات کنندگان به منازلشان فراهم شود.

در این بیانیه آمده است تصمیم گرفته شد تا ساعات منع آمدوشد شبانه از ساعت دو بامداد تا شش صبح به‌جای زمان قبلی که از ساعت 12 شب آغاز می‌شد، تا اطلاع ثانوی اعمال شود.

 

ارسال نظرات