۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۲۵۸۴۲

بازدید سفیر یونان از دانشگاه باقرالعلوم قم

بازدید سفیر یونان از دانشگاه باقرالعلوم قم
سفیر یونان و هیأت همراه در دانشگاه باقرالعلوم حضور پیدا کرد و در راستای گسترش همکاری‌های علمی با مسئولین دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا،  دیمیتری الكساندر كیس، سفیر یونان و هیأت همراه در دانشگاه باقرالعلوم حضور پیدا کرد و در راستای گسترش همکاری‌های علمی با مسئولین دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

سفیر یونان در ابتدای ورود به دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کرد و ضمن ادای احترام ابراز داشت: متأسفانه افراد زیادی به دلیل جنگی که بر کشور ایران تحمیل شده بود، کشته شدند.

وی در ادامه در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: حضور در شهر مقدس قم و این دانشگاه برای من افتخار بزرگی است.

دیمیتری الكساندر كیس افزود: من مقدس بودن شهر قم را با مسجدهای زیبا و منظره‌های چشم نوازی که از این شهر در مسیر آمدن دیدم، درک کردم؛ همچنین سوهان و گز قم را دوست دارم.

وی سابقه تمدنی ایران و یونان را از اشتراکات دو کشور خواند و تأکید کرد: ما دو کشور دارای دو تمدن بزرگ هستیم، از این جهت نکات زیادی برای ارتباط مشترک میان ما وجود دارد.

سفیر یونان به بازدید از تخت جمشید و آثار تاریخی ایران اشاره کرد و یادآور شد: هرچند جنگ ایران و یونان را باید جنگ عشق نامید؛ اما بابت آتش زدن آثار تاریخی ایران عذرخواهی می‌کنم.

وی ارتباط فلسفه یونانی با فلسفه اسلامی را مهم خواند و گفت: اشتراکات زیادی برای ارتباط دو کشور ایران و یونان از جمله در فلسفه وجود دارد و این که افلاطون نقش عمده‌ای در شکل‌گیری فلسفه اسلامی داشته است./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات